با خوردن این میوه نارنجی رنگ، سکته مغزی را ضربه فنی کنید

کدخبر: ۵۸۱۴۰۸
هویج را می‌توان غذای اصلی سلامت دانست چون می‌تواند با بسیاری از بیماری‌ها بجنگد و ضدسرطان است، از خطر سکته مغزی می‌کاهد .
با خوردن این میوه نارنجی رنگ، سکته مغزی را ضربه فنی کنید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، ویتامین A  برای داشتن دید مناسب، رشد طبیعی بدن و سیستم ایمنی قوی ضروری است. همچنین سلول‌های پوست و مجاری ادرار را در وضعیت مطلوب حفظ می‌کند. مهم‌تر از همه به دلیل خاصیت آنتی‌اکسیدانی کاروتنوئیدها، به ویژه بتاکاروتن موجود در این خوراکی‌ها، از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و سرطان‌ها، به ویژه ریه می‌کاهند.

 

 

هویج؛ ضدسکته مغزی  

با این میوه‌ها سلامت خود را تضمین کنید

تا ۱۷۰۰ میلادی هیچ کس هویج نارنجی ندیده بود. نوع نارنجی هویج تنها در هلند رشد می‌کرد سپس به دلایل نامعلومی از آن پس نارنجی رنگ استاندارد هویج شد. البته هویج‌هایی به رنگ‌های دیگر هنوز هم وجود دارند؛ برای مثال نوع قرمز آن بیشتر برای تغذیه حیوانات در دامداری‌ها استفاده می‌شود.

هویج را می‌توان غذای اصلی سلامت دانست چون می‌تواند با بسیاری از بیماری‌ها بجنگد و ضدسرطان است، از خطر سکته مغزی می‌کاهد و به یمن فیبر موجود در آن سطح کلسترول بدن را پایین می‌آورد. هویج حاوی مواد مفیدی مانند آلفاکاروتین، بتاکاروتین، لوتین و... است. ویتامین A، پتاسیم وکلسیم از دیگر مواد مفید موجود در این ماده مغذی‌اند.

مصرف بیش از حد هویج به دلیل وجود بتاکاروتین، ممکن است پوست‌تان را به سمت رنگ نارنجی و زرد ببرد. البته با قطع مصرف آن رنگ پوست‌ نیز به حال عادی باز می‌گردد.

پرتقال؛ ضدسرطان روده 

با این میوه‌ها سلامت خود را تضمین کنید

از پرتقال به نام اکسیر زندگی یاد کرده‌اند زیرا سرشار از ویتامین C  است. این ویتامین آنتی‌اکسیدانی قوی است و در جذب آهن غذا بسیار موثر است. فیبر موجود در پرتقال در برابر عوامل شیمیایی سرطان می‌ایستد و آنها را از سلول‌های روده دور نگه می‌دارد، در نتیجه از خطر ابتلا به سرطان روده تا حد بسیار زیادی می‌کاهد. همچنین پرتقال، حاوی اسیدسیتریک است که می‌تواند بدن را در برابر سنگ کلیه محافظت کند. از دیگر مواد مغذی موجود در پرتقال می‌توان به پتاسیم، تیامین، نیاسین، منگنز و ویتامین B۹ که برای سیستم عصبی و خون مهم است، اشاره کرد.  

سالاد پرتقال:  چند ورقه پرتقال را به سالاد اسفناج‌تان بیفزایید با این کار امتیاز دیگری هم نصیب‌تان می‌شود. یعنی اینکه ویتامین C موجود در پرتقال کمک می‌کند که آهن اسفناج به راحتی جذب بدن‌تان شود.

کدو تنبل؛ ضدروماتیسم مفصلی 

با این میوه‌ها سلامت خود را تضمین کنید

به هیچ‌وجه گول اسمش را نخورید چون نه تنها تنبل نیست بلکه خیلی هم فعال است. در واقع کدو تنبل یک خوراکی ضدسرطان است. از سوی دیگر چون کدو تنبل دارای فیبر فراوانی است در کاهش کلسترول خون نیز تاثیر مهمی دارد؛ بنابراین برای بیماران قلبی- عروقی نیز مفید است.  

مصرف کدو تنبل به خانم‌های باردار نیز توصیه شده است چون فولات موجود در آن می‌تواند از بروز بعضی از بیماری‌های مادرزادی جنین جلوگیری کند.  

زالزالک؛ضدکم‌خونی و سل

با این میوه‌ها سلامت خود را تضمین کنید

 زالزالک منبعی غنی از ویتامین‌های A, B  و C  و برای تقویت قلب و معده بسیار مفید است. زالزالک حرکت‌های نامنظم قلب را تنظیم می کند و دم کرده آن برای درمان بیماری‌های مزمن مناسب است. آنتی‌اکسیدانی بسیار قوی است و در تنظیم وزن، قند خون و عملکرد انسولین نقش موثری دارد. می‌تواند به کمک بیماران کم‌خون و مبتلا به سل برود. زالزالک اشتهاآور و آرامش‌بخش است و چنانچه آن را سوزانده و به صورت ذغال درآورید سوءهاضمه و اسهال را درمان می‌کند. جوشانده زالزالک برفک دهان را درمان و غرغره آن گلو درد و آنژین را خوب می‌کند.

خرمالو؛ تنظیم‌کننده قند خون

با این میوه‌ها سلامت خود را تضمین کنید

این میوه در دو رنگ قرمز و نارنجی وجود دارد. گزانتین موجود در نوع نارنجی آن با رسیدن میوه به لیکوپن تغییر رنگ می‌دهد. بنابراین در خرمالو هر دو آنتی‌اکسیدان وجود دارد. خرمالو حاوی فیبر و هیدرات کربن است. به این ترتیب مصرف آن قندخون را به طور طبیعی تنظیم می‌کند. مصرفش برای افرادی که به مشکل معده یا گوارش مبتلا هستند، به دلیل فیبر موجود در آن توصیه نمی‌شود.  

نارنگی؛ ضدسرطان سینه

با این میوه‌ها سلامت خود را تضمین کنید

با مصرف نارنگی می‌توان  قدرت سیستم ایمنی بدن را در برابر سرطان سینه و پوست افزایش داد. اگر مبتلا به بدخوابی هستید، یک ساعت قبل از خواب نارنگی بخورید. نارنگی طبع سردی دارد؛ بنابراین مسکن خوبی برای اعصاب است. ازآنجا که ادرارآور است، سموم بدن را دفع می‌کند و در تشکیل استخوان و اسکلت بدن مفید است. به دلیل داشتن فسفر حافظه و هوش را تقویت می‌کند.  

شلیل؛ ضدبیماری‌های قلبی

با این میوه‌ها سلامت خود را تضمین کنید

شلیل می‌تواند خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، چشمی و سرطان را کاهش دهد. همچنین نقشی اساسی در پاکسازی روده دارد.  از آنجا که حاوی پتاسیم است موجب افزایش شادابی در فرد می‌شود، فشار خون بالا را کنترل می‌کند و جلوی سکته مغزی را می‌گیرد. برگ‌های شلیل هم تب‌بر هستند. همچنین این میوه به کسانی که به التهاب معده، سیاه‌سرفه و برونشیت مبتلا هستند، توصیه می‌شود.  

کامکوات؛ ضددیابت

با این میوه‌ها سلامت خود را تضمین کنید

کامکوات‌ها غنی از فیبر، مواد معدنی، ویتامین و آنتی‌اکسیدان هستند. همچنین به دلیل حجم بالای ویتامین C  سیستم ایمنی بدن را بالا می‌برند. از آنجا که حاوی کلسیم‌اند مناسب استخوان و دندان‌ها هستند. جلوی بیماری‌های ویروسی و تحلیل‌برنده اعصاب را می‌گیرند. از خطر ابتلا به دیابت می‌کاهند. مربای بسیار لذیذی نیز می‌شود از این میوه تهیه کرد.

نارنجی شوید!

خوردن میوه‌ها وسبزیجات رنگی بخش مهمی از نوع زندگی سالم هر فرد محسوب می‌شود زیرا این خوراکی‌ها دامنه وسیعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی، فیبر و آنتی‌اکسیدان‌های ضدسرطان را برای بدن فراهم می‌کنند. یکی از مفیدترین خوراکی‌های رنگی میوه‌های نارنجی‌رنگ هستند.  

این میوه‌ها منبع آنتی‌اکسیدان، ویتامین و فیبر هستند که برای سلامت پوست، چشم و قلب مفیدند و از خطر سرطان می‌کاهند.  

بهترین ماده مغذی موجود در این خوراکی‌ها بتاکاروتین است که ماده‌ای قدرتمند در برابر سرطان است. این ماده جلوی پیری پوست را نیز می‌گیرد.

مصرف صبحگاهی بعضی از میوه‌های نارنجی مانند نارنج برای درمان اسهال مفید و در درمان تپش قلب نیز موثر است.  

اگر می‌خواهید خواب‌آلودگی را از خودتان دور کرده و هوشیار بمانید، نارنج را بو کنید زیرا زیاد بوییدن آن خواب را کاملا از سرتان می‌پراند.  

میوه‌های نارنجی به هضم غذا نیز کمک می‌کنند و انرژی‌زا، خلط‌آور، ضدسرفه و آرامش‌بخش نیز هستند.  

بعضی از آنها مانند نارنج صفرا را دفع می‌کنند و سلول‌های کبدی را به فعالیت وامی‌دارند ودر نهایت سموم بدن را دفع می کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید