سفر همزمان امیرعبداللهیان و مورا به قطر / آیا مذاکرات احیای برجام انجام شد؟

کدخبر: ۵۸۱۴۹۴
همزمان با سفر وزیر خارجه ایران به دوحه، معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم راهی قطر شده است.
سفر همزمان امیرعبداللهیان و مورا به قطر / آیا مذاکرات احیای برجام انجام شد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از عصرایران، رسانه های قطری امروز چهارشنبه ازحضور همزمان وزیر خارجه ایران و معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دوحه خبر دادند.

به نوشته این رسانه ها، روز سه شنبه (دیروز) علاوه بر حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران، انریکه مورا معاون مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا  هم در دوحه بود و با مقامات ارشد قطری دیدار داشت.

به نوشته خبرگزاری قطر، انریکه مورا در دوحه با وزیر خارجه قطر دیدار داشته است. خبرگزاری قطر گفته است مذاکرات بازگشت به برجام یکی از موضوعات گفتگوی مورا و وزیر خارجه قطر است.

در هیات ایرانی علی باقری معاون وزیر خارجه ایران و مسوول مذاکرات هسته ای دیده نمی شود / عکس: دیدار وزیر خارجه و هیات همراه با شیخ تمیم امیر قطردر دوحه

سفر همزمان امیرعبداللهیان و مورا به قطر / آیا مذاکرات احیای برجام انجام شد؟

انریه مورا هماهنگ کننده مذاکرات هسته ای میان ایران و گروه 1+4 و امریکا نیز هست.

با این حال تاکنون هیچ خبری از مذاکرات یا دیدار میان امیرعبداللهیان و مورا منتشر نشده است.

همچنین در هیات همراه وزیر خارجه ایران هم اثری از علی باقری معاون وزیر خارجه و مسوول مذاکرات  هسته ای دیده نمی شود.

پیش از این یک خبرنگار غربی هم از دیدار و مذاکرات میان امیرعبداللهیان و مورا در قطر خبر داده بود اما هیچ منبعی در ایران یا اتحادیه اروپا یا قطر این موضوع را تایید نکرده است.

یک هفته قبل، علی باقری معاون وزیر خارجه ایران و مسوول مذاکرات هسته ای از دیدار و گفتگو با مورا در سفر به شهر ابوظبی امارات خبر داد.

دیدار حسین امیرعبداللهیان با "شیخ محمد بن عبدالرحمان آل ثانی" نخست وزیر و وزیر خارجه قطر - دوحه

سفر همزمان امیرعبداللهیان و مورا به قطر / آیا مذاکرات احیای برجام انجام شد؟

حسین امیرعبداللهیان در سفر رسمی دوشنبه و سه شنبه به دوحه رفت و با وزیر خارجه و امیر قطر دیدار کرد. قطر یکی از کشورهای میانجی میان ایران و کشورهای غربی از جمله امریکاست. قطر همچنین برای احیای برجام تلاش می کند. دوحه قطر در سال 1401 میزبان مذاکرات هسته ای غیرمستقیم ایران و امریکا بود.

امیرعبداللهیان بعد از قطر راهی مسقط شد تا با مقامات این کشور دیدار داشته باشد.

مذاکرات احیای برجام میان ایران ، گروه 1+4 و امریکا، از دو سال قبل تاکنون متوقف شده و هم اکنون به دلیل اختلافات امریکا و ایران در بن بست قرار دارد. همزمان رسانه ها از مذاکرات غیرمستقیم ایران و امریکا در عمان و دست یابی دو طرف به توافق جدید غیررسمی و کوچک خبر می دهند.

روزنامه الشرق چاپ دوحه و پوشش دو خبر از دیدارهای مقامات ایران و اتحادیه اروپا با نخست وزیر و وزیر خارجه قطر - در قطر نخست وزیر با حفظ سمت وزیر خارجه نیز هست.

 سفر همزمان امیرعبداللهیان و مورا به قطر

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید