نماینده رشت و خمام در مجلس:

جمهوری اسلامی عجله ای برای مذاکرات ندارد

کدخبر: ۵۸۱۹۲۴
سید علی آقازاده، با اشاره به روند مذاکرات جمهوری اسلامی با آمریکا، کشورهای اروپایی و آژانس انرژی اتمی، اظهار کرد: اولویت ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها بوده و لذا در دولت سیزدهم با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌شود.
جمهوری اسلامی عجله ای برای مذاکرات ندارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نماینده رشت و خمام در مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران منطق خودش را دارد و عجله‌ای برای مذاکرات نداریم، گفت: امروز آثار در مسیر آمدن را از طرف آمریکا و اروپا می‌بینیم که نشان می‌دهد می‌توانیم در یک فضای منطقی گفت‌وگوها را ادامه دهیم.

سید علی آقازاده، با اشاره به روند مذاکرات جمهوری اسلامی با آمریکا، کشورهای اروپایی و آژانس انرژی اتمی، اظهار کرد: اولویت ایران در مذاکرات رفع تحریم‌ها بوده و لذا در دولت سیزدهم با حساسیت ویژه‌ای دنبال می‌شود.

وی با بیان اینکه مردم در جریان مذاکرات و بدعهدی های طرف آمریکایی هستند، افزود: فضای مذاکرات مثبت و عمده خواسته‌های جمهوری اسلامی برحق بوده؛ البته طرف مقابل همواره شیطنت‌هایی داشته که در نهایت تسلیم منطق ایران شده است.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در گفت وگوی خبری شبکه باران، با اشاره به مواجه شدن جمهوری اسلامی با بدعهدی‌های آمریکا در مقطع برجام، خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط داخلی آمریکا و تحولات هیئت حاکمه و در نهایت خروج از برجام، به دنبال دریافت تضامینی از طرف مقابل بودیم.

آقازاده با بیان اینکه در دولت سیزدهم شرایط خوبی برای ادامه مذاکرات داشتیم، گفت: تحولات منطقه‌ای از جمله جنگ روسیه و اوکراین و حوادث سال گذشته در کشور موجب شد طرف مقابل مجددا به فکر عملیاتی کردن اهداف پلید خود باشد و لذا مذاکرات را متوقف کردند.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی ایران منطق خودش را دارد و عجله‌ای برای مذاکرات نداریم؛ طرف مقابل نیز در مقابل افکار عمومی جهان و تحولات منطقه‌ای دریافته که دیگر نمی‌تواند زور بگوید و بسیاری از کشورها را از دست داده و لذا در شرایط انفعال به سمت مذاکره آمده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، جمهوری اسلامی را به دنبال حل مسئله دانست و با اشاره به ایران هراسی‌های طرف مقابل از طریق تبلیغات، تصریح کرد: امروز آثار در مسیر آمدن را در آمریکا و اروپا می بینیم و لذا می توانیم در یک فضای منطقی گفت‌وگوها را ادامه دهیم.

وی با اشاره به تقویت روابط ایران و عربستان، یادآور شد: حقانیت جمهوری اسلامی در حوزه روابط بین‌الملل با اولویت ارتباط با کشورهای همسایه و ارتقاء تعاملات منطقه‌ای ثابت شده است؛ همچنین شاهد منطق، صداقت و ثبات قدم ایران در برخورد با کشورها و اغماض در مقابل ایجاد برخی مزاحمت‌ها هستیم.

آقازاده با بیان اینکه عربستان دریافته بازی کردن در زمین آمریکا که به دنبال منفعت منطقه نیست، فایده ندارد، عنوان کرد: عربستان به این نتیجه رسیده که جمهوری اسلامی آن کشوری است که می‌تواند از حقوق و منافع ملت‌های منطقه در عرصه‌های اقتصادی و امنیتی دفاع کند و لذا شاهد هستیم که کشورهای منطقه به سرعت به دنبال ایجاد رابطه با ایران هستند که در نهایت این توسعه روابط همه جانبه موجب تضعیف استکبار می‌شود.

وی در ادامه به اهتمام ارکان نظام برای اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اشاره کرد و متذکر شد: مجلس فعلی این قانون را تصویب کرده و لذا رفع مشکلات معیشتی با اولویت مسکن و اشتغال جوانان را دنبال می کنیم.

نماینده رشت و خمام در مجلس، همچنین به روند ساماندهی پسماند در گیلان اشاره و بیان کرد: مدیریت و ساماندهی پسماند یک فرآیند عظیم از تفکیک زباله و پهن‌ های دفن تا کود آلی و زباله سوز بوده و لذا دچار عقب ماندگی ۱۵ ساله هستیم.

آقازاده غفلت در حوزه پسماند گیلان را گناه نابخشودنی دانست و اضافه کرد: گیلان استان گردشگری است و مردم فرهنگ عمومی و بهداشت و محیط زیست ما را قضاوت می‌کنند.

وی پسماند را یکی از اولویت‌های مهم گیلان در کنار راه‌آهن و باقی مانده آزادراه رودبار و فاضلاب و رودخانه‌های رشت دانست و تاکید کرد: دولت سیزدهم پای کار آمده و ساماندهی پسماند گیلان در مسیر خوبی قرار گرفته و با جدیت دنبال می‌شود، آن را رها نخواهیم کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید