امام جمعه قزوین:

سیاه نمایی برای نظام حرام و خطرناک است/مسئولان حرمت هم را حفظ کنند

کدخبر: ۵۸۱۹۶۵
اقتصادنیوز: امام جمعه قزوین گفت: مسئولین باید حرمت همدیگر را حفظ کنند و هرجا به اختلافی برخوردیم باید با کمک بزرگان و علمای استان و پا در میانی آنها مشکل را حل کنیم.
سیاه نمایی برای نظام حرام و خطرناک است/مسئولان حرمت هم را حفظ کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، امام جمعه قزوین گفت: نمایندگان مجلس به فرموده رهبر انقلاب می‌توانند و باید مشاور خوبی برای قوه مجریه باشند و طبق فرمان مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند.

عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد اظهار کرد: خدا از ما می‌خواهد به جای اینکه نفس را به وادی هوی و هوس پیش ببریم به سمت تقوا پیش ببریم.

وی افزود: خدا از ما می‌خواهد به جای اینکه نفس ما را اسیر خود کرده و به سمتی که می‌خواهد پیش ببرد ما او را به اسارت گرفته و در بندگی، عدالت و انصاف و خدمت به بندگان خدا به کار ببریم.

امام جمعه قزوین ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) در روایتی برای کسانی که سعادت حضور در حج را ندارند می‌فرماید نماز جمعه هر هفته حج مساکین و حج کسانی است که امکان تشرف به خانه خدا را ندارند.

وی با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت امام باقر (ع) بیان کرد: از نظر امام محمدباقر (ع) خداوند هرگز از کسانی که به امانت به هر دلیلی خیانت می‌کنند، انسانی که خلف وعده می‌کند و در برابر عهد و پیمان خود را مسئول نمی‌دانند و افرادی که به هر دلیلی به پدر و مادر خود احترام نمی‌گذارند، نخواهد گذشت.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین تاکید کرد: نباید رفتار ما مردم را از مسلمانی سست کند و باید کاری کنیم که دیگران به اسلام تشویق شده و امید در مردم بیدار شود.

قضات بیشترین نقش را در افزایش امید در بین مردم دارند

وی عنوان کرد: قضات بیشترین نقش را در افزایش امید در بین مردم دارند و اگر در این حوزه خلافی صورت بگیرد به امید مردم آسیب جدی وارد می‌شود.

امام جمعه قزوین با اشاره به سالروز انفجار ساختمان حزب جمهوری اسلامی و شهادت شهید بهشتی تاکید کرد: با شهید بهشتی کاری کرده بودند که هیچکس توان دفاع از آبروی شهید بهشتی را نداشت.

وی گفت: نباید با وجود فضای مجازی و رسانه‌ای، تحت تأثیر تبلیغات مسموم و ناجوانمردانه دشمن بر علیه خدمتگزاران جمهوری اسلامی باشیم.

آیت الله عابدینی با اشاره به فرارسیدن عید قربان عنوان کرد: نماز عید قربان باید با همت همه مردم، مسئولین و رسانه‌ها با قدرت در روز پنجشنبه برگزار شود.

وی بیان کرد: خانواده شهدا نیز با تاسی از حضرت ابراهیم فرزندان خود را در راه خدا به قربانگاه فرستادند و باید قدر خانواده شهید را بدانیم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: امروز شرایط و قدرت جمهوری اسلامی در منطقه به گونه‌ای شده که حتی آمریکا نیز به دنبال برقراری ارتباط با ملت ایران است.

وی اظهار کرد: همان‌هایی که روزی از منافقین را پذیرایی می‌کردند امروز با هماهنگی با جمهوری اسلامی در برابر آنها می‌ایستند و حتی آنها را دستگیر می‌کنند و امیدواریم این منافقین دستگیر شده نیز به جمهوری اسلامی بازگردانده شوند تا جزای اعمال خود را ببینند.

 عابدینی تصریح کرد: باید مراقب باشیم که این موفقیت‌های امروز جمهوری اسلامی توسط دشمن در کام مردم تلخ نشود.

مسئولین اجازه ندهند به وحدت استان لطمه وارد شود

وی بیان کرد: مسئولین استان قزوین نباید اجازه دهند به وحدت در استان لطمه وارد شود و استان در ندای مخالفت با یکدیگر پیشکسوت باشد.

امام جمعه قزوین تاکید کرد: مسئولین باید حرمت همدیگر را حفظ کنند و هرجا به اختلافی برخوردیم باید با کمک بزرگان و علمای استان و پا در میانی آنها مشکل را حل کنیم.

وی گفت: برای نظام شرایط سیاه نمایی ایجاد کردن حرام و خطرناک است و همین که به قانون عمل کنیم همه چیز سرجای خود قرار می‌گیرد.

 عابدینی تصریح کرد: قانون تاکید دارد که نمایندگان مجلس قانون گذار هستند و باید نظارت کنند که قوانین مجلس در کوچه و پس کوچه زندگی مردم به خوبی اجرا شود.

امام جمعه قزوین اضافه کرد: نمایندگان مجلس به فرموده رهبر انقلاب می‌توانند و باید مشاور خوبی برای قوه مجریه باشند و طبق فرمان مقام معظم رهبری نمایندگان مجلس نباید در عزل و نصب‌ها دخالت کنند ولی می‌توانند مشورت دهند.

وی اضافه کرد: با رعایت قانون توسط نمایندگان مجلس، مسئولین و مردم استان قزوین می‌توان وحدت و همدلی را در حد اعلی دید اما اگر با عصبانیت تصمیم بگیریم همین دعوت به وحدت را زیر سوال می بریم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید