عجیب‌ترین پاداش ورزشی در ایران جنجال به پا کرد!

کدخبر: ۵۸۲۰۸۱
مجوز واردات خودروهای لوکس به عنوان پاداش، حالا به حاشیه‌ای عجیب برای بازیکنان تیم ملی تبدیل شده است.
عجیب‌ترین پاداش ورزشی در ایران جنجال به پا کرد!

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فوتبال 360، صعود تیم ملی به جام جهانی قطر، پاداش‌های مختلفی برای بازیکنان تیم ملی داشت. موضوعی که در تمام جهان، متداول است و بازیکنان تیم‌های ملی پس از رسیدن به مهمترین تورنمنت فوتبالی جهان، پاداش دریافت می‌کنند. قسمت متفاوت در ایران اما، نوع پاداشی بود که مسئولان تصمیم گرفتند به بازیکنان تیم ملی بدهند. هر بازیکن می‌توانست به خواست خودش، هر خودرویی که تمایل داشت به ایران وارد کند.

عکس پربازدید از مجری معروف صداوسیما با شلوارک

 ماشین‌های برخی بازیکنان تیم ملی، در روزهای اخیر به گمرک بوشهر رسیده و انتشار نام و مدل این ماشین‌ها، با واکنش‌های زیادی همراه بوده است. علی قلی‌زاده، پیام نیازمند، مهدی ترابی، احمد نوراللهی و سردار آزمون، بازیکنانی هستند که مدل ماشین‌های انتخابی‌شان، منتشر شده است. سه نفر پورشه ماکان، ترابی مازراتی و آزمون رنجرور ولار به ایران آورده‌اند.

با توجه به ممنوع بودن واردات خودروهای لوکس خارجی به ایران، چنین مجوزی در تقابل با قانون و نوعی رانت، برای وارد کنندگان آن خواهد بود. پرداخت پاداش نقدی با ارقام مشخص، شاید راه منطقی‌تر و شفاف‌تری برای تجلیل از بازیکنان تیم ملی باشد. به خصوص که در شرایط فعلی و ممنوعیت واردات خودروهای لوکس خارجی، چنین مجوزی می‌تواند سود چند ده میلیاردی، برای وارد کنندگان آن داشته باشد. پاداشی خارج از عرف، که سودی عجیب به حساب هر بازیکن می‌ریزد. بازیکنانی که صاحب چنین مجوزی هستند، طبیعتا سراغ گرانقیمت‌ترین خودروها می‌روند تا آن را با قیمت چند برابری، در ایران بفروشند و بیشترین سود را بکنند. بعضی‌ها هم حواله‌شان را به دلال‌های اتومبیل واگذار می‌کنند و وارد کردن خودرو، توسط آن‌ها انجام می‌شود. این پاداش بحث‌برانگیز اولین بار در زمان صعود تیم ملی به جام جهانی ۲۰۱۴ اهدا شد. شنیده شد علاوه بر بازیکنان، علی کفاشیان و مهدی محمدنبی، رئیس فدراسیون و سرپرست تیم ملی هم از این پاداش نجومی بهره بردند. پس از صعود به جام جهانی ۲۰۲۲ در دوره ریاست شهاب‌الدین عزیز‌ی‌خادم، او وعده چنین پاداشی را از محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، برای بازیکنان گرفت. این‌بار البته با نظر ریاست وقت، فقط نام بازیکنان در لیست دریافت کنندگان حواله خودرو قرار گرفت. پاداشی که حالا به دست ملی‌پوشان رسیده است.

واکنش‌های منفی به انتشار لیست خودروهای وارد شده، زیاد بوده‌اند. پاداشی که در روزهای اوج گرفتن بحث قیمت و کیفیت خودروها در ایران، باعث شکاف بین بازیکنان تیم ملی و منتقدین شده و به ورزشکاران، قدرتی فراتر از مردم عادی داده است. بازیکنانی که می‌توانند بدون دغدغه، هر خودرویی از هر جای جهان را بدون هزینه اضافی وارد ایران کنند و به لطف ممنوعیت برای سایر مردم، چند برابر رقم وارد شده بفروشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید