اوکراین: تا پایان سال جنگنده‌های اف-16 را دریافت می‌کنیم

کدخبر: ۵۸۲۸۱۷
«آندری یرماک» رئیس دفتر «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین روز سه‌شنبه از زمان تحویل جنگنده‌های اف-16 به این کشور خبر داد.
اوکراین: تا پایان سال جنگنده‌های اف-16 را دریافت می‌کنیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس مدیر دفتر رئیس جمهور اوکراین که این سخنان را در مصاحبه با خبرنگاران اوکراینی مطرح می‌کرد، گفت: «اوکراین امیدوار است که نخستین جنگنده‌های اف-16 را تا پایان سال 2023 از شرکای غربی خود دریافت کند».

یرماک اضافه کرد: «تقریبا تمام کشورهای "ائتلاف جنگنده برای اوکراین" آماده ارسال جنگنده‌های اف-16 به اوکراین هستند. برخی از آنها آماده انتقال این جنگنده‌ها تا پایان سال جاری بوده و برخی دیگر نیز به دلیل مسائل فنی قادر نیستند که تا پایان سال جاری جنگنده‌ها را ارسال کنند».

این در حالی است که «بوریس پیستوریوس» وزیر دفاع آلمان روز شنبه گفت که آلمان هیچ جنگنده اف-16 عملیاتی در اختیار نداشته بنابراین نمی‌تواند در «ائتلاف جت‌های جنگنده برای اوکراین» مشارکت کند.

از زمان آغاز جنگ روسیه و اوکراین، کی‌یف ده‌ها میلیارد یورو کمک‌های نظامی و مالی از اتحادیه اروپا و آمریکا دریافت کرده است.

کشورهای غربی از طریق حمایت‌های نظامی و سیاسی که به کی‌یف ارائه می‌دهند در تلاش برای جلوگیری از تحقق اهداف عملیات نظامی روسیه در اوکراین هستند اما مسکو بارها تاکید کرده که عملیات نظامی در دونباس تنها پس از تحقق تمامی اهداف تعیین شده متوقف خواهد شد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید