واکنش ایران به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد

کدخبر: ۵۸۳۱۲۹
اهانت به قرآن کریم در سوئد با واکنش‌های زیادی در بین کشورهای مسلمان روبرو شد.
واکنش ایران به هتک حرمت قرآن کریم در سوئد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزیر امور خارجه اجازه دادن در اهانت به مقدسات دینی و قرآن‌ کریم از سوی سوئد را غیرقابل پذیرش خواند و گفت: دموکراسی و آزادی خواندن این رفتارها، فقط و فقط مشوق تروریسم و افراط‌گرایی است.

اهانت به قرآن کریم در سوئد با واکنش‌های زیادی در بین کشورهای مسلمان روبرو شد. 

اردن و امارات عربی متحده نیز ضمن محکوم کردن هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، سفرای سوئد در ابوظبی و امان‌را احضار و تأکید کردند که استفاده از حربه آزادی بیان، چنین اقدام شنیعی را توجیه نمی‌کند.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز بامداد امروز این اقدام اهانت آمیز را شدیدا محکوم کرد و گفت: دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران همانند سایر مسلمانان و آزاداندیشان جهان چنین اهانتی را برنمی‌تابد و به شدت آن را محکوم می‌کند.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز امروز (پنجشنبه) هشتم تیر ماه اعلام کرد: همه جهان ‌اسلام اهانت به کتب‌ آسمانی و ⁧‫قرآن‌ کریم‬⁩ را قویا محکوم می‌کند.

وی تصریح کرد: اجازه دادن در اهانت به مقدسات دینی و قرآن‌کریم با هر توجیهی از سوی سوئد پذیرفته نیست.

رئیس دستگاه دیپلماسی در توئیتی نوشت: دموکراسی و آزادی خواندن این رفتارها، فقط و فقط مشوق تروریسم و افراط‌گرایی است. دودش قبل از هر طرفی به چشم غرب خواهد رفت.

در ادامه اهانت به مقدسات مسلمانان در سوئد به بهانه آزادی بیان، پلیس این کشور اعلام کرد مجوز برگزاری اعتراضی را صادر کرده که سازمان‌دهنده آن قصد دارد روز چهارشنبه و در آغاز تعطیلات سه روزه عید قربان، در بیرون از مسجد اصلی استکهلم به قرآن کریم اهانت کرده و آن را بسوزاند. 

پس از آن بود که عصر روز چهارشنبه  یک سوئدی عراقی الاصل به نام «سلوان مومیکا» (۳۷ ساله) در استکهلم و در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید