واکنش عجیب دبیرکل ناتو به هتک حرمت قرآن‌ کریم در سوئد

کدخبر: ۵۸۳۱۳۷
مقام ارشد ناتو در ادامه نیز سوزاندن قرآن کریم در سوئد را «غیرقانونی ندانست» و آن را به زعم خود بخشی از آزادی بیان دانست.
واکنش عجیب دبیرکل ناتو به هتک حرمت قرآن‌ کریم در سوئد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری تاس اعلام کرد، با وجود موج محکومیت های گستردهِ هتک حرمت ساحت مقدس قرآن کریم در سوئد، دبیرکل ناتو از این حرکت اسلام ستیزانه حمایت کرد و آن را به زعم خود «آزادی بیان» خواند.

«ینس استولتنبرگ» روز پنج شنبه در کنفرانسی خبری در بروکسل اعلام کرد: سوزاندن قرآن (کریم) در سوئد نباید مانع پیوستن این کشور به ناتو شود.

وی در یک موضعگیری دو پهلو از یک سو سوزاندن کتاب آسمانی مسلمانان را اقدامی توهین آمیز و قابل اعتراض دانست اما از سوی دیگر مدعی شد که «در یک نظام مستقل حقوقی، لزوما این کار غیرقانونی نیست».

این مقام ارشد ناتو در ادامه نیز سوزاندن قرآن کریم در سوئد را «غیرقانونی ندانست» و آن را به زعم خود بخشی از آزادی بیان دانست.

وی با بیان اینکه سوئد به تعهدات خود برای پیوستن به ناتو عمل کرده و از گفت‌وگوی خود با رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه برای تشکیل یک نشست چندجانبه برای بررسی عضویت سوئد در ناتو در سوم جولای خبر داد.

دیروز چهارشنبه یک افراطی سوئدی تحت حمایت مقامات و پلیس این کشور در مقابل چشمان حدود ۲۰۰ مسلمان، قرآن کریم را در بیرون مسجد اصلی استکهلم پایتخت سوئد سوزاند.

در سال های اخیر برخی از کشورهای اروپایی و به خصوص حوزه اسکاندیناوی صحنه تعدی و هتک حرمت مقدسات مسلمانان بوده است. در سایه حمایت پلیس سوئد، راست گرایان افراطی اقدام به آتش زدن قرآن کریم کرده و اعتراض های مسلمانان نیز با سرکوب روبرو شده است.

این هتک حرمت قرآن کریم با موج محکومیت گسترده بویژه در سطح جهان اسلام روبرو شده است. «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در همین راستا پیش از این هتک حرمت قرآن کریم و نفرت پراکنی علیه مقدسات اسلامی در سوئد را محکوم کرد و در توییتی نوشت: نباید جریحه دار کردن احساسات مسلمانان جهان و اسلام هراسی به بهانه حمایت از آزادی بیان به امری مرسوم در برخی کشورهای اروپایی مدعی حقوق بشر تبدیل شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید