مجوز صلاحیت امنیتی رابرت مالی تعلیق شد

کدخبر: ۵۸۳۱۷۳
سی‌ان‌ان نوشته صلاحیت امنیتی رابرت مالی چند وقت قبل‌تر به دلیل تحقیقات درباره استفاده نامناسب او از اطلاعات محرمانه به حالت تعلیق درآمد.
مجوز صلاحیت امنیتی رابرت مالی تعلیق شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وبگاه شبکه خبری سی‌ان‌ان گزارش داده مجوز صلاحیت امنیتی رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران چندی پیش به دلیل کوتاهی او در نگهداری اسناد محرمانه معلق شده است.

ساعاتی قبل‌تر گمانه‌زنی‌های مختلف و ضد و نقیضی درباره وضعیت رابرت مالی در وزارت خارجه آمریکا، از برکناری گرفته تا غیبت به دلیل مرخصی مطرح شد. 

رویترز در مصاحبه‌ای با «متیو میلر»، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گزارش داده بود که «مالی» در مرخصی است و وظایف او موقتاً به «آبرام پالی» سپرده شده است. 

شبکه خبری سی‌ان‌ان در جزئیاتی بیشتر بامداد جمعه گزارش داده که رابرت مالی به مرخصی بدون حقوق فرستاده شده است. سی‌ان‌ان نوشته این تصمیم بعد از آن گرفته شد که صلاحیت امنیتی او چند وقت قبل‌تر به دلیل تحقیقات درباره استفاده نامناسب او از اطلاعات محرمانه به حالت تعلیق درآمد. 

یک مقام آمریکایی گفته مجوز صلاحیت امنیتی او در بحبوحه تحقیقات سرویس امنیت دیپلماتیک وزارات خارجه درباره استفاده نامناسب از اطلاعات محرمانه معلق شد. 

یک منبع دیگر به سی‌ان‌ان گفت که رابرت مالی از عصر پنجشنبه به مرخصی بدون حقوق فرستاده شد. 

مالی در گفت‌وگو با سی‌ان‌نا تصریح کرد: ««به من اطلاع داده شده که استعلام امنیتی من تحت بررسی است. اطلاعات بیشتری در اختیار من گذاشته نشده اما انتظار دارم که تحقیقات به زودی و به نحو مطلوب فیصله پیدا کنند. در ضمن، من در مرخصی هستم.»

مقام آمریکایی مورد استناد سی‌ان‌ان گفته رابرت مالی تا مدتی بعد از تحقیقات وزارت خارجه در خصوص این موضوع در شغلش حضور داشت اما اجازه دسترسی به اطلاعات طبقه‌بندی‌شده را نداشت. 

هنوز مشخص نیست کشف چه موضوعی باعث معلق شدن مجوز امنیتی رابرت مالی شده است. 

اقدام برای تعلیق مجوز امنیتی رابرت مالی در وزارت خارجه آمریکا یا در داخل دولت بایدن به صورت گسترده اعلام علنی نشده، زیرا وزارت خارجه آمریکا او را در سمتش حفظ کرده و بیانیه‌ای درباره جایگزینی او صادر نکرده است. 

سی‌ان‌ان نوشته رابرت مالی از تلاش‌های دولت بایدن برای محدود کردن برنامه هسته‌ای ایران به حاشیه رانده شده و دولت جو بایدن، برت مک‌گورک، از مقام‌های ارشد شورای امنیت ملی کاخ سفید را مأمور پیگیری این موضوع کرده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید