تصاویر ماهواره‌ای نشان داد:

ساخت سریع پایگاه گروه نظامی واگنر در بلاروس

کدخبر: ۵۸۳۲۳۴
رسانه‌های روسی گزارش داده‌اند که گروه واگنر که رهبرش سه‌شنبه وارد بلاروس شد، ممکن است پایگاهی در یک تأسیسات متروکه نظامی در ۹۰ کیلومتری مینسک برپا کند.
ساخت سریع پایگاه گروه نظامی واگنر در بلاروس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، تصاویر ماهواره‌ای پایگاهی نظامی در جنوبی شرقی مینسک، پایتخت بلاروس نشان می‌دهد که در روزهای اخیر ساخت یک پایگاه تازه برای نظامیان واگنر با سرعت در جریان است.

واگنر یک گروه پیمانکار نظامی است که تا پیش‌ازاین در اوکراین و چندین کشور آفریقایی حافظ منافع کرملین بود؛ اما یوگنی پریگوژین، رهبر آن در هفته گذشته دست به شورش مسلحانه علیه کرملین زد و در نهایت با میانجی‌گری الکساندر لوکاشنکو، رئیس‌جمهوری بلاروس، به این کشور رفت.

رسانه‌های روسی گزارش داده‌اند که گروه واگنر که رهبرش سه‌شنبه وارد بلاروس شد، ممکن است پایگاهی در یک تأسیسات متروکه نظامی در ۹۰ کیلومتری مینسک برپا کند.

تصاویر ماهواره‌ای آژانس فضایی اروپا در ۲۷ ژوئن (سه‌شنبه) گرفته شده و نشان‌دهنده سازه‌های طویلی در روستای «سِل» است؛ سازه‌هایی که در تصاویر ماهواره‌ای ۱۴ ژوئن اثری از آن‌ها دیده نمی‌شود.

رویترز اعلام کرده که مستقلاً نمی‌تواند ماهیت این سازه‌ها را تشخیص دهد.

الکساندر لوکاشنکو با میانجی‌گری بین پریگوژین و کرملین، به واگنر پیشنهاد داد تا به خاک بلاروس آمده و نیروهایش را در آنجا مستقر کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه گفته است که نظامیان واگنر دو راه دارند؛ یا همراه فرمانده‌شان به بلاروس بروند و یا در ارتش رسمی روسیه نام‌نویسی کنند. گرچه پوتین در ابتدا وعده داده بود که مسببان این شورش را مجازات کند، اما دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین با اعلام خبر توافق حاصله با میانجی‌گری لوکاشنکو، گفت که هدف از این سازش جلوگیری از خونریزی بیشتر بوده است.

پریگوژین که ارتش روسیه را مسئول شکست‌های میدان نبرد در جنگ اوکراین می‌داند، گفت که این شورش را با هدف ایجاد تغییر در ساختار وزارت دفاع روسیه انجام داد. او همچنین گفت که قصد داشته با این کار از نابودی نیروهایش جلوگیری کند، زیرا پوتین دستور داده بود که همه تشکلات نظامی داوطلب - از جمله واگنر - باید به ارتش رسمی روسیه پیوسته و از این نهاد فرمان بگیرند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید