هشدار سازمان سنجش به این گروه از داوطلبان کنکور

کدخبر: ۵۸۳۵۴۹
اقتصادنیوز: سازمان سنجش بار دیگر در مورد عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی مدعی تقلب در آزمون سراسری هشدار داد.
هشدار سازمان سنجش به این گروه از داوطلبان کنکور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا از سازمان سنجش آموزش کشور، رییس شورای حفاظت آزمون‌ سراسری با تأکید بر اینکه حفاظت از امنیت آزمون سراسری مطالبه ملی و از مصادیق حقوق عامه است، بار دیگر در مورد عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی مدعی تقلب در آزمون سراسری هشدار داد.

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا کولاک کرد! + فیلم

محمدحسین حاجیلو با اشاره به اهمیت موضوع حفاظت از امنیت آزمون‌ها گفت: شناسایی و پیشگیری از تخلف و مقابله با اقدامات برنامه‌ریزی شده گروه‌های سودجو و اغفال گر که موجب نگرانی داوطلبان پرتلاش و زحمتکش می‌شود، مورد حمایت قاطبه مردم و از جمله مصادیق حقوق عامه است.

وی با تشکر از رسانه‌ها در مورد پیگیری سلامت برگزاری آزمون سراسری خاطرنشان کرد: توجه رسانه‌ها به اهمیت سلامت آزمون سراسری ستودنی است و البته باید در مورد بازنشر برخی ادعاهای پوچ و شایعات بی‌اساس دقت نظر به عمل آید تا آرامش داوطلبان در آستانه آزمون دچار خدشه نشود.

قائم مقام رئیس سازمان سنجش آموزش کشور تاکیدکرد: بدیهی است اطلاع‌رسانی و آگاهی بخشی دقیق به داوطلبان و خانواده‌های آنها در مورد اهداف گروه‌های سازمان یافته کلاهبرداری موجب پیشگیری از مشکلات بعدی برای این عزیزان خواهد شد.

حاجیلو با اشاره به فعالیت‌های مختلف سازمان سنجش در فرایند برگزاری آزمون گفت: هر آزمون بسته به حیطه و گستره اجرایی آن شامل سه مرحله، پیش از برگزاری، حین و پس از برگزاری است و حفاظت آزمون‌ها در مراحل مختلف از جمله قرنطینه به صورت کامل و دقیق انجام می‌شود و سوابق برگزاری آزمون در سال‌های متمادی هم نشان می‌دهد امنیت در این بخش‌ها همواره برقرار بوده است.

وی همچنین به برخی گزارش‌های دریافتی از شدت یافتن فعالیت عوامل سودجو مدعی تقلب در شبکه‌های اجتماعی مجازی اشاره کرد و گفت: داوطلبانی که در یک سال و یا حتی سال‌ها برای موفقیت در آزمون سراسری برنامه‌ریزی و تلاش کرده‌اند و با صرف وقت و انرژی خود و خانواده‌ها آماده شرکت در کنکور شده‌اند، انتظار دارند که در یک رقابت سالم و ایمن شرکت کنند و شاهد تحقق عدالت آموزشی در جامعه باشند.

حاجیلو با بیان اینکه فعالیت مدعیان تقلب در کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی مجازی به عنوان مهمترین اقدام پیشگیرانه پیش از اجرای آزمون از مدت‌ها قبل در رصد، شناسایی و تحت کنترل نهادهای اطلاعاتی و امنیتی به ویژه پلیس فتا قرار دارند، گفت: عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های مجازی مدعی تقلب و همچنین استفاده از ابزارهای ممنوعه تخلف محسوب شده و موجب محرومیت آنان از آزمون است.

رییس شورای حفاظت آزمون‌ سراسری بار دیگر در مورد عضویت داوطلبان در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی مدعی تقلب هشدار داد و خاطرنشان کرد: کسانی که در این گروه‌ها اقدام به ارسال مدارک و هرگونه پرداخت وجه می‌کنند نیز علاوه بر محرومیت از آزمون مشمول مجازات‌های بیشتر قانونی نیز خواهند شد.

وی افزود: با تمهیدات اندیشیده شده هیچ داوطلب متقلبی امکان ورود به دانشگاه را نخواهد داشت و این افراد حتی در مرحله پس از آزمون نیز با استفاده از شیوه‌های فنی و آماری شناسایی و مورد پیگرد قرار خواهند گرفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید