محدودیت‌های جدید ایلان ماسک برای توئیتر

کدخبر: ۵۸۳۵۶۸
اقتصادنیوز: شبکه اجتماعی توئیتر ساعاتی پیش با اختلال مواجه شد و ایلان ماسک در توئیتی ریشه این مشکل را دیتا اسکرپینگ و دستکاری سیستمی اعلام کرد و از اعلام محدودیت برای مبارزه با این اختلال خبر داد.
محدودیت‌های جدید ایلان ماسک برای توئیتر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، ساعاتی پیش شبکه اجتماعی توئیتر با اختلال جهانی روبرو شد. بر اساس گزارش ایندپندنت، تعداد کسانی که در سایت Down Detector به اختلال و مشکلات توئیتر اشاره کرده‌اند مرز سه هزار نفر را رد کرده است. کاربران این شبکه اجتماعی می‌گویند امکان مشاهده‌ توئیت‌ها و رفرش کردن تایم‌لاین وجود ندارد و دنبال‌کنندگان نیز ناپدید شده‌اند.

ماجرای حمله اراذل به کنسرت «گرشا رضایی» چه بود؟

در مقابل، ایلان ماسک، مالک شبکه اجتماعی توئیتر، در توئیتی ریشه این مشکل را دیتا اسکرپینگ و دستکاری سیستمی اعلام کرد و از اعلام محدودیت برای مبارزه با این اختلال خبر داد. به گفته وی، حساب‌های کاربری تایید شده محدود به خواندن 6000 پست در روز می‌شوند. همچنین حساب‌های تایید نشده نمی‌توانند بیش از 600 پست در روز مشاهده کنند و حساب‌های تایید نشده جدید نیز تنها 300 پست در روز را در تایم‌لاین خود خواهند دید.

دیتا اسکرپینگ روشی است که برخی از آن برای استخراج اطلاعات از یک وب‌سایت استفاده می‌کنند و یک راه معمول مبارزه با آن این است که ارسال و درج محتوا در صفحات وب را محدود کرد.

همانند مشکلات قبلی توئیتر، این اختلال نیز نه تنها اعتراض و انتقاد بسیاری از کاربران به این شبکه اجتماعی را به دنبال داشته است، بلکه باعث شده است ایلان ماسک، مالک توئیتر نیز مورد هجمه و انتقاد قرار گیرد.

به زعم کاربران و طرفداران توئیتر، مشکلات و اختلالات این شبکه اجتماعی، از زمان رهبری ایلان ماسک بسیار بیشتر شده است. در زمان تعدیل گسترده نیروهای توئیتر، کارشناسان مختلف هشدار داده بودند که این شبکه اجتماعی ناپایدار خواهد شد.

پشت‌پرده اختلالات اینترنت در روزهای گذشته

افزایش انتقاد به ایلان ماسک، از زمان سکان‌داری وی بر آن بوده است و موضوع تازه‌ای نیست. وی تنها چندی پس از خرید این شبکه اجتماعی علامت تیک آبی را به عنوان یک گزینه قابل خرید عرضه کرد و منجر به آشفتگی برای بسیاری از کاربران این پلتفرم شد.

خبرهای مختلف از شرکت‌های فناوری در آمریکا حاکی از آن است این شرکت‌ها همچنان با چالش‌های رکود اقتصادی مواجه هستند و کاهش پرسنل کاری، تعدیل نیرو و پولی کردن سرویس‌ها از اقدامات این شرکت‌ها برای کاهش اثرات این رکود است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید