کاظم صدیقی:

ولایت فقیه به طور غیرمستقیم انتصاب شده/ نظام ما مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی دارد

کدخبر: ۵۸۳۷۸۲
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه این نظام مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی دارد، گفت: مردم ایران اسلامی، پس از انقلاب پرچم غدیر را که همان پرچم حقیقت است برافراشته نگه داشته اند.
ولایت فقیه به طور غیرمستقیم انتصاب شده/ نظام ما مشروعیت الهی و مقبولیت مردمی دارد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حجت الاسلام کاظم صدیقی روز یکشنبه در پنجمین جلسه تبیینی و بصیرتی شورای اداری آذربایجان شرقی اظهار کرد: علی(ع) در ابعاد مدیریتی، سیاسی، حکمرانی، تربیتی، آموزشی و مساله امامت، الگویی کامل هستند.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) نیز در این زمینه الگو بودند اما دوره پیامبر اکرم(ص) دوره تاسیس اسلام بود و سازندگی در دوره امام علی (ع) آغاز شد.

وی ادامه داد: امام کسی است که آمده تا ما را در دنیا با سبکی از زندگی آشنا سازد یا مهارتی را بیاموزد تا این زندگی دنیوی ما آباد و مرتبط با بهشت شود.

آیت الله صدیقی افزود: یکی از مسائلی که قرآن در مورد امام علی (ع) تصریح شده این است که علی (ع) امید مومنان و یاس کافران است و ایمان و امید در گروه امامت و ولایت است.

وی با بیان اینکه زمامدار فاسد و خودفروخته نمی تواند تمدن ایجاد کند، گفت: این زمامدار الهی است که می تواند تمدن ساز شود و این زمامداران امامی هستند که دغدغه زندگی دنیوی و اخروی افراد را دارند.

امام جمعه موقت تهران به برکات ولایت امیر المومنین (ع) اشاره کرد و افزود: چیزی که موجب رضایت جانان از ما می شود همین ولایت امیر المومنین(ع) است، ولایت جهت زندگی است و مجموعه ای از حرکات جامعه اسلامی است، زمانی که امامت را منها کنیم قبله برداشته می شود و انسان بی جهت و بی هدف می شود.

صدیقی ادامه داد: پرچمی که پیامبر در غدیر دست امام علی ع داد همان حکمرانی امامت و ولایت بود و در واقع دهه امامت همان دهه بصیرت است.

وی افزود: در حکمرانی امامت، بین امامت و امت فاصله نیست و نوع پسندیده حکمرانی از جانب خداست، امامت علی ع انتصابی مستقیم از سوی خدا بود و ولایت فقیه نیز به طور غیرمستقیم انتصاب شده اند.

وی اضافه کرد: مردم ایران اسلامی، پس از انقلاب پرچم غدیر را که همان پرچم حقیقت است برافراشته نگه داشته اند و به رغم همه مشکلات و گرانی هاف نیرویی هست که این مشکلات را دفع می کند و در واقع مردم ایران از مردم زمان ظهور امام زمان عج بالاترند زیرا ندیده، زیر پرچم جمع شده اند.

وی تاکید کرد: همه نوکران امام زمانیم، عاشقانه خدمت کنید و خسته نشوید و به فرموده امام راحل، پرچم این انقلاب را به صاحب اصلی آن امام زمان عج تحویل دهید.

دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه عشق به علی عشق به شخص نبوده بلکه عشق به خداست، گفت: مفهوم امامت و ولایت در بعد عرفانی، این است که امام آینه خداست همه از خداییم و به سوی او در روانیم و چون با خدا بودیم در وجودمان محبت خدا جاری است و مردم با دیدن بشری که همه صفات الهی دارد خدا را در آینه او دیده باشند و به کمال و جمال مطلق الهی عاشق شوند.

صدیقی بیان کرد: امام حقیقتی دارد که دیگران فاقد آن هستند که برای ما ناشناخته است و خداوند امامت را قرار داده تا تشنگان کمال مطلق از طریق او به وی وصل شوند و انسان با اتصال به خدا، از هیچ به همه چیز می شود و می فهمد که همه چیز غیر از خدا، سراب است.

وی ادامه داد: اگر انسان به دنبال هستی است که کمالات جلوه اصلی خداست تنها راهش عاشق شدن به امام و ولایت است که همان عشق به معرفت است و این عشق مبدا اطاعت است.

وی افزود: انسان نباید به جایی دل بدهد که زودگذر و فریبنده باشد جمال دنیوی زودگذر است باید به علی ع عشق بورزد زیرا که علی آینه خداست و یک شیعه باید دایم مرور کند و به این اکسیر دست یابد و دل به علی دهد و خود را در دامن او بیاندازد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید