برگزاری دادگاه مرد هلندی به اتهام توهین به قرآن

کدخبر: ۵۸۴۴۱۷
"ادوین واگنسولد" ۵۴ رئیس گروه ضد اسلام "پگیدا" در مقابل پارلمان هلند در لاهه به تاریخ ژانویه سال جاری میلادی به قرآن اهانت کرد.
برگزاری دادگاه مرد هلندی به اتهام توهین به قرآن

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، یک مرد هلندی قرار است به اتهام توهین به قرآن و پاره کردن این کتاب مقدس در مقابل پارلمان و شبیه دانستن آن به کتاب "نبرد من" هیتلر دادگاهی شود.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، "ادوین واگنسولد" ۵۴ رئیس گروه ضد اسلام "پگیدا" در مقابل پارلمان هلند در لاهه به تاریخ ژانویه سال جاری میلادی به قرآن اهانت کرد.

دادستان‌ها در آوریل سال جاری میلادی گفته بودند تحقیقاتی جنایی برای این مرد ۵۴ ساله هلندی ساکن آلمان انجام داده‌اند چراکه باعث خشم جامعه مسلمانان شده است.

دادستان‌ها در توئیتی که روز سه شنبه منتشر شد، گفته‌اند: سرویس دادستان عمومی تصمیم گرفته تا این مظنون را احضار کند. او ۱۰ اوت در دادگاه حاضر می‌شود.

دادستان‌ها همچنین خاطرنشان کردند که اهانت به قرآن به دلیل تساهل مدون آن در برابر نقد مذهبی، جرمی کیفری در هلند محسوب نمی‌شود. اما گفته‌های این شهروند هلندی به معنای توهین گروهی محسوب می‌شود چون بر اساس قانون جزای هلند، توهین عمدی به یک گروه از مردم بابت عقاید و مذهب جرم است.

مجرمان بر اساس این قانون به دستکم یک سال حبس یا پرداخت ۹۸۰۰ دلار جزای نقدی محکوم می‌شوند.

رسانه‌های هلندی گزارش کردند که این مرد ۵۴ ساله قرآن را پاره کرده و مدعی شده این کتاب مانند نبرد من هیتلر است.

ترکیه پس از این هتک حرمت، سفیر هلند در آنکارا را احضار کرد. صدها تن نیز در لاهه علیه انزجار به مسلمانان دست به راهپیمایی اعتراضی زدند.

اروپا شاهد هتک حرمت به قرآن از جمله در ماه گذشته میلادی در استکهلم بوده؛ زمانی که مردی صفحات قرآن را در مقابل مسجد اصلی پایتخت سوئد به آتش کشید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید