زیباترین گورستان‌های جهان در کدام کشورها هستند؟+ تصاویر

کدخبر: ۵۸۴۹۱۵
گورستان‌ها ذاتا مکان‌های غم انگیزی هستند، ولی در بعضی از شهر‌های جهان مردم سعی می‌کنند با تزئین و معماری خاص، این مکان‌ها را کمی زیباتر کنند.
زیباترین گورستان‌های جهان در کدام کشورها هستند؟+ تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اطلاعات آنلاین، زیباترین گورستان‌های جهان به اعتقاد زاپاترا (Zappaterra) نویسنده کتابی با همین عنوان مکان‌های زیر است که همگی در کتابش منتشر شده است: 

بوتافوگو/ شهر ریودوژانیرو برزیل 

این قبرستان، که در سال ۱۸۵۲ افتتاح شد، نزدیک مجسمه مشهور مسیح این شهر واقع شده و بیش از ۲۵ هزار مقبره را در خود جای داده است. قبر ژائو هاولانژ رئیس سابق فیفا و بیشتر افراد مشهور برزیلی در این قبرستان واقع شده است. 

نکروپلیس، گلاسگو، اسکاتلند

تاسیس شده در سال ۱۸۳۱ آرام و کمی مسحورکننده توصیف شده است و مکانی است که گم شدن در آن آسان است. قبر ویلیام میلر شاعر اسکاتلندی در این قبرستان قرار دارد. 

هایگیت، لندن 

در سال ۱۸۳۹ تاسیس و دو قسمت غربی و شرقی دارد. این قبرستان به مسیر‌های پر پیچ و خم تپه‌ای در میان جنگل‌های زیبا و متراکم مشهور است. جورج مایکل خواننده انگلیسی در این گورستان به خاک سپرده شده است. 

8TPGP4QzCbcU

گورستان خیابان پارک جنوبی، کلکته، هند

در سال ۱۷۶۷ تاسیس و مکان آن توسط شرکت هند شرقی انگلیس اشغال شد. این گورستان مخصوص کارمندان و نظامیان انگلیسی حاضر در هندوستان آن زمان بود. شهرت این قبرستان به سکونت تعداد زیادی مار در آن است. 

گاردن استکهلم، سوئد

در بالای هر قبری درخت کاجی کاشته شده است که جلوه خاصی به این گورستان داده است. 

زیباترین گورستان‌های دنیا را ببینید! +تصاویر

پیرلاچیس پاریس، فرانسه

سالانه بیش از ۳ میلیون نفر از این گورستان بازدید می‌کنند. این قبرستان در ابتدا مخصوص اشراف زادگان بود. قبر نویسندگانی مثل اسکار وایلد و پروست و آهنگساز مشهور فرانسوی شوپن در اینجا قرار دارد. 

واورلی سیدنی استرالیا

بر بالای صخره‌های برونته در حومه شرقی شهر سیدنی واقع شده است. فانی دوراک شناگر استرالیایی و اولین برنده زن جایزه طلای المپیک در اینجا به خاک سپرده شده است. 

بوناونچر، ساوانا، گرجستان

در سال ۱۸۴۶ تاسیس شده و با نام فراوانی از زندگی شهرت دارد. داشتن گل‌های رنگارنگ این قبرستان آن را به یکی از زیباترین مکان مردگان در جهان تبدیل کرده است.

زیباترین گورستان‌های دنیا را ببینید! +تصاویر

 

 

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید