واکنش میرسلیم به دور زدن مجلس توسط صداوسیما

کدخبر: ۵۸۵۱۴۷
مصطفی میرسلیم گفت: ما اینگونه با شورای عالی انقلاب فرهنگی طی کردیم که در حوزه‌هایی که آن‌ها وارد می‌شوند ما وارد نشویم و در حوزه‌هایی که ما وارد می‌شویم، آن‌ها ورود پیدا نکنند.
واکنش میرسلیم به دور زدن مجلس توسط صداوسیما

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرآنلاین، چند روز پیش خبر رسید ساترا قصد دارد مجلس را دور بزند و در نهایت هم (سه شنبه ۳۰ خرداد) سازمان صداوسیما با رایزنی در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بدون حضور نمایندگان مجلس و دولت، و بدون توصیف و تشریح «صوت و تصویر فراگیر» و حتی بدون نام بردن از «ساترا» مسئولیت‌های جدیدی برای خود تدارک دیده تا در صورت تصویب در صحن شورای عالی انقلاب فرهنگی، بدون داشتن قانون مصوب، مسئولیت‌های «ساترا» را قانونی جلوه دهد!

پیرو همین ماجرا، سراغ سید مصطفی آقامیرسلیم، از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، نماینده مجلس و وزیر سابق وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال‌های ۱۳۷۲ تا ۱۳۷۶ رفیتم تا نظر او را درباره این جریانات بدانیم که در ادامه آن را می‌خوانید.

شما فکر می‌کنید که مصوبه اخیر شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره شبکه نمایش خانگی و صداو سیما دور زدن مجلس به حساب می‌آمد یا خیر؟

ما اینگونه با شورای عالی انقلاب فرهنگی طی کردیم که در حوزه‌هایی که آن‌ها وارد می‌شوند ما وارد نشویم و در حوزه‌هایی که ما وارد می‌شویم، آن‌ها ورود پیدا نکنند؛ اما اخیر مشغول تدوین قانونی هستیم که کاملا مرزها را مشخص کنیم که شورای انقلاب فرهنگی کجا می‌تواند وارد شود، که جنبه سیاست‌گذاری داشته باشد، در عین حال مجلس هم کار قانون‌گذاری خود را انجام دهد.

درباره این ماجرایی که پیش آمده چه نظری دارید؟

شورای عالی انقلاب فرهنگی که در قانون اساسی نیامده و از اختیارات رهبری است و ما هم احترام یکدیگر را حفظ می‌کنیم. گفتم ما هم قرار گذاشتیم یک سری حریم‌ها را حفظ کنیم و به حیطه یکدیگر ورود پیدا نکنیم تا ناهماهنگی ایجاد نشود.

نکته‌ای که درباره ساترا وجود دارد این است که از اساس وجاهت قانونی ندارد، این ماجرا را تا چه اندازه تایید یا تکذیب می‌کنید؟

باز این ماجرا هم از اختیارات مقام معظم رهبری است که از آن استفاده کردند تا به تصمیمات گرفته شده در حوزه تصویر انسجام دهند.

اقدامات مجلس برای بهبود وضعیت نظارت ساترا بر شبکه نمایش خانگی چیست؟

فعلا ما باید آن را محترم بشماریم، نه چیز دیگر.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید