نتیجه یک نظرسنجی:49درصد مردم می گویند حجاب نسبت به قبل تغییری نکرده است

کدخبر: ۵۸۵۵۹۸
اقتصادنیوز: نتایج ادعایی یک نظرسنجی تلفنی می گوید 49درصد مردم معتقدند وضعیت حجاب نسبت به قبل بهبود یافته یا تغییری نکرده است.
نتیجه یک نظرسنجی:49درصد مردم می گویند حجاب نسبت به قبل تغییری نکرده  است

به گزارش اقتصادنیوز همشهری مدعی شد: براساس نتایج این نظرسنجی تلفنی که از میان 1020نفر از شهروندان تهرانی بالای 18سال صورت گرفته است 64درصد مردم عنوان کرده‌اند از طرح‌ها و برنامه‌های نیروی انتظامی در سال جدید در موضوع عفاف و حجاب اطلاعی ندارند. در همین رابطه 66درصد از پاسخگویان گفته‌اند امسال هیچ نمونه‌ای از اجرای طرح عفاف و حجاب در خیابان‌ها و فضاهای عمومی مشاهده یا تجربه نکرده‌اند. البته 42درصد از شهروندان تهرانی گفته‌اند پیامک بی‌حجابی برای اطرافیان‌شان ارسال شده است.

اما 2 داده مهم این پیمایش حرف‌های متفاوت و قابل اعتنایی دارد؛

یک) 42درصد از مردم گفته‌اند وضعیت بی‌حجابی در چندماه اخیر بدتر شده و فقط 19درصد معتقد بوده‌اند این وضعیت بهبود یافته است. 30درصد از مردم هم گفته‌اند وضعیت تغییر خاصی نکرده است.

دو) 62درصد از مردم معتقدند طرح‌های عفاف و حجاب نهادهای مختلف تأثیری بر جلوگیری از ترویج بی‌حجابی نداشته است و فقط 28درصد از مردم طرح‌های موجود را کارآمد دانسته‌اند.

با این اوصاف به‌نظر می‌آید برای کارآمدی بیشتر طرح‌ها (مبتنی بر حس عمومی مردم) به کارهای اضافه‌تر و هماهنگی‌های بیشتری در فضای حکمرانی، سیاست و اجتماع نیاز است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید