نامه احساسی سوفیا لورن به احمدرضا احمدی

کدخبر: ۵۸۵۶۵۹
درگذشت احمدرضا احمدی بازهم خاطره علاقه خاص او به سوفیا لورن و نامه این بازیگر ایتالیایی به او را زنده کرد. اما سوفیا لورن برای او چه نوشته بود؟
نامه احساسی سوفیا لورن به احمدرضا احمدی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از اطلاعات آنلاین، فریدون مجلسی نویسنده و مترجم شناخته شده کشور در یادداشتی که در سال 1398 منتشر کرده بود، خاطره خود را از نامه‌ سوفیا لورن بازیگر مشهور ایتالیایی به احمدرضا احمدی شاعر پرآوازه کشورمان بیان کرده بود که در بخشی از ان یادداشت نوشته بود: «دیروز... دیدم خیلی سر حال به نظر می‌رسد. گفت راستش به خاطر نامه‌ای است که هر چند با نیم قرن تاخیر از سوفیا لورن دریافت کرده است! گفتم قضیه چیست؟ گفت راستش در جوانی «هنرهای» سوفیا لورن را می‌ستودم و شیفتگی و ارادتی نسبت به ایشان داشتم و به شوهر مرحوم‌شان کارلوپونتی حسادت می‌کردم...»

فوری/ زمان نوبت سوم فروش خودرو در سامانه یکپارچه مشخص شد

عکس جدید شادمهر عقیلی غوغا کرد

فریدون مجلسی در همان سال در یک مصاحبه به بیان جزئیات بیشتری از این ماجرا پرداخت. مجلسی در بخشی از این مصاحبه گفته بود: این نامه با ۵۰ سال تاخیر به احمدرضا احمدی رسید. بابک کریمی، پسر نصرت‌الله کریمی، که در هر دو فیلم تاریخ‌ساز اصغر فرهادی (فروشنده و جدایی) حضور داشت، دوستی چند ساله با احمدرضا احمدی دارد. بابک کریمی این روز‌ها در ایتالیا مشغول بازی در یک فیلم با سوفیا لورن است. در آنجا سوفیا لورن از بابک می‌پرسد که آیا کسی در ایران اسم من را شنیده است؟ که بابک در جواب می‌گوید: «اسمت را شنیده؟ ۵۰ سال پیش یکی از شاعران معروف و مطرح ما، به شما خیلی علاقه‌مند بوده است». بابک تعریف می‌کرد که این خانم ۸۴ ساله ایتالیایی بعد از شنیدن این صحبت‌ها کلی به وجد آمده، سریع کاغذ و خودکاری آماده کرده و برای احمدرضا احمدی نامه‌ای می‌نویسد. احمدرضا احمدی بعد از دریافت این نامه خیلی خوشحال بود و می‌گفت من از یک خانم ۹۰ ساله نامه دریافت کرده‌ام؛ اما چه دیر و فکر می‌کنم این نامه ۵۰ سال دیر به دست من رسیده است.

مجلسی در ادامه با اشاره به محتوای نامه سوفیا لورن به احمدرضا احمدی، گفته بود: متن نامه پر از تعارف بود و سوفیا لورن در نامه نوشته بود که من خیلی خوشحالم که شما به عنوان یک شاعر ایرانی من را می‌شناسید. بعد احساسات خودش درباره این اتفاق را بیان کرده بود. بعد از این اتفاق من به یاد شهریار افتادم و از زبان حال احمدرضا نوشتم:
«سوفیا از نامه‌ات شادم، ولی حالا چرا
بی‌وفا این زودتر می‌خواستی حالا چرا.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید