هشدار هواشناسی به ۵ استان / تندباد در راه است

کدخبر: ۵۸۶۰۶۸
اقتصادنیوز: سازمان هواشناسی نسبت به رگبار باران و وزش باد شدید و همچنین احتمال آبگرفتگی معابر و لغزندگی جاده‌ها در پنج استان کشور هشدار داد.
هشدار هواشناسی به ۵ استان / تندباد در راه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح زرد از فعالیت سامانه بارشی، رگبار و رعد و برق همراه با وزش باد شدید موقتی از بعدازظهر شنبه ۲۴ تیر تا بعدازظهر سه‌شنبه ۲۷ تیرماه خبر داد و اعلام کرد که این شرایط جوی روز شنبه در شمال آذربایجان شرقی و شمال آذربایجان غربی، یک‌شنبه در نیمه شمالی استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل و غرب گیلان، دوشنبه در نیمه شمالی آذربایجان شرقی، اردبیل، گیلان، مازندران، و سه‌شنبه در گیلان، مازندران پیش‌بینی می‌شود.

بستری شدن ۵۶۵ نفر در سیستان به دلیل طوفان

در اثر این مخاطره جوی احتمال آبگرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها، احتمال جاری شدن روان‌آب، صاعقه، وزش باد، در نواحی مستعد خیزش گردوخاگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و احتمال شکستن درختان کهن‌سال دور از انتظار نیست.

سازمان هواشناسی برای کاهش آسیب‌ها و مخاطرات ناشی از این شرایط جوی اجتناب از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر مسیل‌ها، احتیاط در گذر از حاشیه رودخانه‌ها، احتیاط در سفرهای برون شهری، احتیاط در فعالیت‌های کوه‌نوردی و جابجایی عشایر، آمادگی دستگاه‌های اجرایی و امدادی و پاک‌سازی دهانه پل‌ها، لایروبی کانال‌ها و آب‌روها را توصیه کرده است.

هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید