واکنش چمران به انتصاب زاکانی به عنوان دستیار رئیسی

کدخبر: ۵۸۶۳۵۱
رئیس شورای شهر تهران نسبت به انتصابات اخیر شهرداری تهران و صدور احکام جدید و همچنین خبر انتصاب یکی از اقوام اعضای شورای شهر تهران در بدنه شهرداری واکنش نشان داد.
واکنش چمران به انتصاب زاکانی به عنوان دستیار رئیسی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، مهدی چمران در حاشیه یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران گفت: در جلسه امروز قرار است طبق برنامه‌ریزی گزارشی توسط جلال بهرامی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران در ارتباط با آخرین اقدامات انجام شده از سوی این معاونت در حوزه حمل و نقل ارائه شود.

وی تصریح کرد: در ادامه جلسه نیز یک طرح در رابطه با نوسازی بافت‌های فرسوده در دستور کار اعضا قرار خواهد گرفت که در این طرح اصلاحاتی در ارتباط با موضوع بافت‌های فرسوده انجام خواهد شد.

چمران ادامه داد: البته ما در بحث نوسازی بافت‌های فرسوده تسهیلات تشویقی برای افراد در نظر گرفته‌ایم، به طوری که در صورتی که نوسازی بافت‌های فرسوده در قالب تجمیع (150 متر) انجام بگیرد، 80 درصد تسهیلات تشویقی به مالک تعلق خواهد گرفت که بنا داریم این متراژ را در اصلاحات مد نظر به 120 متر تقلیل بدهیم؛ ضمن اینکه در طرح نوسازی بافت‌های فرسوده چنانچه تجمیع در 200 متر انجام بپذیرد صددرصد تسهیلات تشویقی انجام می‌گیرد که در اصلاحات جدید بنا داریم این متراژ را به 150 متر تقلیل بدهیم.

رئیس شورای شهر تهران با بیان اینکه متاسفانه هنوز تجمیع به صورت فرهنگ در کشور ما جا نیفتاده گفت: این موضوع برای مردم سخت و دشوار است و امیدواریم به سمتی برویم که این موضوع اجرایی شود.

وی افزود: در ادامه جلسه حسابرسی چند شرکت را در دستور کار قرار خواهیم داد.

چمران در خصوص دیدار خود با مسئولان قوه قضائیه در سطوح مختلف اشاره کرد و افزود: این جلسات با حجت‌الاسلام اژه‌ای؛ ریاست قوه قضائیه، معاونت پژوهش قوه قضائیه و دادستان کل کشور برگزار شده و در جلسه‌ای که با ریاست قوه قضائیه داشتیم قرار شد کارگروه‌های تخصصی با معاونت‌های مربوطه و در شهرداری تشکیل و راه‌اندازی شود.

رئیس شورای شهر تهران همچنین در ارتباط با صدور احکام جدید و انتصابات اخیر شهرداری تهران تصریح کرد: انتصابات هفته گذشته انجام شد و قرار بر این است که دیگر احکام به صورت یک ساله نباشد؛ البته اینکه احکام یک ساله باشد یا نباشد و یا کار دستی باشد یا نباشد بحث دیگری است. اما به هر صورت بنا بر صحبت‌هایی که صورت گرفته این احکام تا پایان مدیریت شهری خواهد بود.

وی گفت: امیدواریم که دیگر شاهد جابجایی‌های مکرر در سطوح مختلف شهرداری تهران نباشیم.

چمران همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اخیرا خبری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که یکی از اعضای شورای شهر تهران یکی از اقوام خود را برای یکی از معاونت‌های شهرداری تهران معرفی کرده آیا این موضوع صحت دارد یا خیر گفت: در این خصوص بنده اطلاعی ندارم!

وی همچنین با بیان این جمله متاسفانه تهران «گوشت قربانی» شده است، گفت: شهر تهران به گونه‌ای است که اطراف ان مشکلات عدیده‌ای دارد به عنوان مثال شهر قدس یا روستای مرتضی گرد که به منطقه 19 چسبیده شده و این موارد مشکلاتی را برای شهر به وجود آورده است. 

رئیس شورای شهر تهران در خصوص انتصاب زاکانی به عنوان نماینده و دستیار رئیس جمهور در موضوع آسیب‌های اجتماعی شهر تهران تصریح کرد: در این زمینه پیشنهادی از سوی رئیس جمهور شده است البته آقای زاکانی در هیئت دولت حضور دارد و امیدواریم این اقدام نیز موثر باشد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید