انتصاب یک آمریکایی به عنوان مقام ارشد اتحادیه اروپا خون مکرون را به جوش آورد

کدخبر: ۵۸۶۹۱۶
مکرون در انتقاد به انتصاب یک آمریکایی به عنوان مقام ارشد اتحادیه اروپا بیان کرد: آیا هیچ پژوهشگر بزرگ اروپایی با مدارج دانشگاهی برای این شغل وجود نداشت؟
انتصاب یک آمریکایی به عنوان مقام ارشد اتحادیه اروپا خون مکرون را به جوش آورد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم امانوئل ماکرون رئیس جمهوری فرانسه به انتصاب یک آمریکایی به عنوان مقام ارشد اتحادیه اروپا واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد.

از فرانس پرس، ماکرون امروز سه‌شنبه در واکنش به انتصاب جنجال برانگیز یک آمریکایی به نام فیونا اسکات مورتون به عنوان مسئول اقتصاد رقابتی کمیسیون اروپا، اعلام کرد: همانطور که می‌دانید من متعهد به خودمختاری راهبردی اروپا هستم. من به حقایق نگاه می‌کنم و طرفدار استخدام کردن اصلح ترین افراد هستم.

وی در انتقاد به اینکه چرا یک فرد اروپایی برای این سمت انتخاب نشده، بیان کرد: آیا هیچ پژوهشگر بزرگ اروپایی با مدارج دانشگاهی برای این شغل وجود نداشت؟ اگر ارزیابی ما اینطور است، بسیار نگران کننده است. ما باید به صورت گسترده در تحقیقات دانشگاهی در اقتصاد سرمایه گذاری کنیم.

رئیس جمهور فرانسه خاطر نشان کرد که آمریکا یا چین یک شهروند خارجی را برای چنین شعلی انتخاب نمی‌کنند و این مطابق با دیدگاه خودمختاری راهبردی اروپایی او نیست.

«مارگارت وستاگر» کمیسیونر اتحادیه اروپا برای قانون رقابتی قرار بود امروز به سوال‌های نمایندگان پارلمان اروپا در مورد دلایلش برای انتخاب اسکات مورتون پاسخ دهد. 

اسکات مورتون علاوه بر تدریس در دانشگاه ییل آمریکا و داشتن یک پست در دولت باراک اوباما به عنوان مشاور شرکت اپل، مایکروسافت و آمازون نیز فعالیت کرده است. درحالیکه او در سمت مسئول اقتصاد رقابتی کمیسیون اروپا نظارت بر فعالیت شرکت‌های بزرگ تجاری آمریکا و وضع مقررات برای آنها را بر عهده خواهد داشت. وی در همین راستا وظیفه خواهد داشت تا درباره نقض مقررات اتحادیه اروپا از سوی شرکت‌های آمریکایی تحقیق کند.

سیاستمداران فرانسوی هفته گذشته پس از اعلام این انتصاب توسط کمیسیون اروپا، شروع به انتقاد کرده و گفتند که انتخاب آمریکایی‌ها تضاد منافع خواهد داشت.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید