مصرف برق در روز نیمه تعطیل رکورد زد / مردم رعایت کنند

کدخبر: ۵۸۷۴۳۰
سخنگوی صنعت برق از کلیه هموطنان درخواست کرد با مدیریت مصرف برق و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف و تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی ۲۴ درجه و یا استفاده از دور کُند کولرهای آبی، صنعت برق را در عبور از روزهای گرم تابستان یاری نمایند.
مصرف برق در روز نیمه تعطیل رکورد زد / مردم رعایت کنند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرد: میزان مصرف برق در اوج مصرف روز نیمه تعطیل پنجشنبه ۲۹ تیرماه نسبت به سال قبل هم عبور کرد.

مصطفی رجبی مشهدی با اشاره به اینکه پنجشنبه ۲۹ تیرماه یک روز نیمه تعطیل محسوب می‌شد و طبیعتاً مصرف برق در روزهای پنجشنبه و جمعه کمتر است گفت: میزان مصرف برق کشور در روز نیمه تعطیل پنجشنبه ۲۹ تیرماه امسال عدد ۶۹ هزارو ۶۵۲ مگاوات را در گزارشات مرکز ملی راهبری شبکه برق کشور ثبت نمود.

وی افزود: بیشترین تقاضای مصرف برق ثبت شده در سال گذشته ۶۹ هزار و ۴۵۸ مگاوات بود که در روز ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ ثبت شده بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت شبکه برق ایران ادامه داد: شبکه سراسری برق کشور پایدار است و کلیه همکاران صنعت برق در بخش‌های تولید نیروگاهی انتقال و توزیع مشغول خدمت رسانی برای تأمین و تحویل برق مطمئن به کلیه مشترکان می‌باشند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره به گزارشات سازمان هواشناسی کشور مبنی بر گرم‌تر شدن مجدد دمای هوا در اکثر نقاط کشور به ویژه جنوب و جنوب شرق کشور در هفته آتی، از کلیه هموطنان درخواست کرد با مدیریت مصرف برق و عدم استفاده از وسایل برقی پرمصرف در ساعات اوج مصرف و تنظیم دمای وسایل سرمایشی بر روی ۲۴ درجه و یا استفاده از دور کُند کولرهای آبی، صنعت برق را در عبور از روزهای گرم تابستان یاری نمایند.

وی در پایان به مشترکان پر مصرف توصیه کرد: طرح پاداش مدیریت مصرف برق مشترکان خانگی تا پایان شهریور ادامه دارد و برای جلوگیری از دریافت قبض‌های سنگین با کاهش مصرف برق خود از دریافت پاداش‌های بی سابقه بهره‌مند شوید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید