هشدار ایران به سوئد: نه سفیر می‌فرستیم، نه سفیر جدیدتان را می‌پذیریم

کدخبر: ۵۸۷۴۹۹
امیرعبداللیهان خاطرنشان کرد: وزیر خارجه سوئد تماس گرفت و ضمن محکومیت اهانت به قرآن کریم اقدام خواست که موضع سوئد را به اطلاع رئیسی برسانم. من به او گفتم که شما نمی‌توانید افکار عمومی دو میلیارد مسلمان را نادیده بگیرید.
هشدار ایران به سوئد: نه سفیر می‌فرستیم، نه سفیر جدیدتان را می‌پذیریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در خبر ۲۱ در خصوص اهانت به قرآن کریم در سوئد برای دومین مرتبه، اظهارداشت: امروز بعدازظهر جلسه فوق‌العاده سیاسی میان معاونین وزاری امور خارجه برای بررسی واکنش مناسب به موضوع هتک حرمت به قران کریم در سوئد را داشتیم.

وی گفت: مایلم هموطنان ما بدانند که سفیر سوئد مأموریتش در تهران پایان یافته و به دستور آقای رئیسی تا زمانی که دولت سوئد با اقدامی که انجام شده برخوردی جدی نکند، سفیر جدید سوئد را نخواهیم پذیرفت و سفیر جدید ایران هم به این کشور اعزام نخواهد شد.

امیرعبداللهیان با بیان اینکه این تصمیم را به دولت سوئد هم اعلام کردیم، گفت: برخی کشورهای اسلامی واکنش های خوبی را داشتند و ما هم در تماس مستمر با کشورهای اسلامی و به دنبال یک رویکرد واحد و منسجم برای مقابله با این حرکت و حفظ حرمت قرآن صورت هستیم.

وزیر امور خارجه در پایان خاطرنشان کرد: امروز وزیر خارجه سوئد تماس گرفت و ضمن محکومیت این اقدام خواست که موضع سوئد را به اطلاع رئیسی برسانم. من به او گفتم که شما نمی‌توانید افکار عمومی دو میلیارد مسلمان را نادیده بگیرید. تاکید کردم که بیانیه وزارت خارجه سوئد کافی نیست و باید فرد متخلف دستگیر و محاکمه شود. همچنین با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی برای اتخاذ یک رویه واحد و نیز با وزیر خارجه عربستان گفتگو خواهیم داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید