ابردراک از چهره جدیدش رونمایی کرد

کدخبر: ۵۸۷۵۸۳
ابردراک، استارت‌آپ ارایه‌دهنده فناوری‌های هوشمند ابری، با ارایه گزارشی از جهش در سرویس‌ها و مشتریان خود در سال ۱۴۰۱ اعلام کرد برای ارتباط قوی‌تر و بهتر با جامعه رو به گسترش کاربرانش از هویت جدید بصری خود رونمایی می‌کند.
ابردراک از چهره جدیدش رونمایی کرد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روابط عمومی ابر دراک، ۲۶ تیرماه در مجموعه کارمان لواسان مدیران و موسسان این مجموعه در کنار رونمایی از چهره جدید این مجموعه از چالش‌ها و خطوط توسعه خود در سالهای گذشته پرده برداشتند.

در ابتدای این مراسم سارا راد، از هم‌بنیان‌گذاران مجموعه ابردراک و مدیر روابط عمومی این مجموعه، با اشاره به توسعه محصول اولیه این استارت‌آپ دانشگاهی در دل اکوسیستم شیراز از سال ۱۳۹۷ گفت: تا جذب سرمایه دور اول برای چهار سال تیم ما به صورت بوت‌استرپ و بدون جذب هیچ سرمایه بیرونی به رشد خود ادامه داد. پس از جذب این سرمایه از سوی شرکت خدمات انفورماتیک، هر چند با بحران‌هایی مانند کرونا، مهاجرت گسترده نیروی انسانی و دو بار قطعی سراسری اینترنت مواجه بودیم تیم تا امروز همچنان  توانسته به سوی  بلوغ خود حرکت کند . 

راد به توسعه زیرساخت‌های ابری این تیم جوان و ۲۷ نفره طی یک سال گذشته اشاره کرد و رشد چند صد درصدی ابردراک در زمینه سرورهای ابری و خدمات پخش زنده را نشانه‌ای از بازار رو به گسترش آن دانست. راد به هویت جدید ابردراک هم اشاره کرد و آن را الهام‌ گرفته از واژه خردمند دانست و گفت: در جامه این هویت جدید که حاصل در هم تنیده‌شدن دانش و فناوری است ابردراک می‌کوشد نقش یک مشاور قابل اعتماد را برای کاربرانش بازی‌ و آنها را در مسیر پیچیده استفاده از خدمات ابری یاری کند. 

در ادامه مراسم سینا سلطانی، مدیرعامل و دیگر بنیان‌گذار این مجموعه، با اشاره کوتاهی به تاریخچه جهانی خدمات ابری در کنار گرایش‌های فناوری اطلاعات جهانی گفت: واقعیت این است که نه ما و نه احتمالا هیچ کس دیگری در ایران در این زمینه کار خارق‌العاده یا خارج از تصوری ارایه نداده است. اگر بخواهیم صادقانه به روند فناوری‌های ابری در ایران نگاه کنیم شاید بزرگترین دستاورد ما در این میانه این بوده است که توانسته‌ایم طی این سالها طعمی از گرایش‌های جهانی شرکت‌های بزرگی مانند مایکروسافت ، آمازون  و گوگل را  در ابعادی بسیار کوچکتر به کاربر ایرانی بچشانیم. 

او لازمه‌های توسعه سرویس‌های ابری در هر بازاری را علاوه بر تقاضای بازار وجود دو راس مراکز داده و ارتباطات پایدار دانست که از دید او بازار ابری ایران از این سه جز فقط تقاضا را در سطح جهانی دارد.   به روایت سلطانی که همواره ایده‌پرداز و مغز فنی  شبکه زیرساخت این تیم به حساب آمده است اکنون که ابر دراک بیش از ۴۰ پاپ سایت در سراسر جهان دارد و ظرفیت شبکه آن بیش از ۲ ترابیت بر ثانیه است همچنان در ابعاد توانایی خود تلاش می‌کند که همین تجربه جهانی را به دست کاربران خود در ایران برساند. 

در انتهای مراسم هم فرشاد خونجوش استاد شناخته‌شده معماری کامپیوتر در دانشگاه شیراز و رییس هیات مدیره ابر دراک با نگاهی علمی و تاریخی به حوزه خدمات ابری در ایران به دوران اخیر دیتاسنترها در ایران اشاره کرد: توسعه سریع خدمات ابری در ایران احتمالا  تا حدودی ناشی از کمبود منابع بازیگران آن زمان در بازار و صنعت مراکز داده  کشور بود چون ارایه سرویس‌های ابری امنیت و هزینه زیرساخت فناوری اطلاعات در ایران را به نحو محسوسی بهبود بخشیده است. 

خونجوش در انتهای مراسم تاکید کرد چینش فعلی بازار فناوری اطلاعات ایران و جهان توسعه سریع و ناگزیر خدمات ابری را می‌طلبد چون حوزه‌هایی مانند فینتک‌ها، متاورس، ارتباطات تصویری، سوپراپ‌ها ، یادگیری ماشین یا حتی رمزارزها همگی نیازمند توسعه زیرساخت‌های ابری هستند. او گفت: برآورد جهانی از رشد سریع بازار ابری نشان می‌دهد این بازار تا سال ۲۰۲۶ به بیش از یک تریلیون دلار می‌رسد و ما در ابردراک مصمم هستیم بخشی از این روند جهانی را در اختیار جامعه رو به گسترش کاربرانمان در ایران بگذاریم. 

برای آشنایی با تاریخچه، خدمات و هویت بصری جدید ابر دراک به وب سایت رسمی این شرکت به آدرس derak.cloud سر بزنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید