حقوق بازنشستگان کاهش می یابد؟/ سخنگوی دولت توضیح داد

کدخبر: ۵۸۸۲۱۸
سخنگوی دولت گفت: دولت در حال پیگیری تشکیل نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی درباره اهانت به قرآن است.
حقوق بازنشستگان کاهش می یابد؟/ سخنگوی دولت توضیح داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، علی بهادری جهرمی، سخنگوی دولت امروز سه شنبه (۳ مرداد) در ابتدای نشست خبری  که با قرائتی آیاتی چند از قرآن کریم گفت: متاسفانه شاهد هستیم در برخی از کشورهای اروپایی در راستای اسلام هراسی و توهین به مقدسات دو میلیارد مسلمان اقدامات شنیعی که خلاف اسناد مختلف حقوق بشری است اتفاق می افتد.

وی افزود: هر اقدامی که خشونت را ترویج دهد خلاف حقوق اولیه انسان هاست و معمولا هم پشت پرده این اتفاقات دست های رژیم های غاصب کودک کش دیده می شود. سعی می کنند با این اقدامات اذهان را از جناباتشان منحرف کنند که موفق نخواهند شد.

وی با اشاره به حضور پرشور مردم در عزاداری سرور و سالار شهیدان تصریح کرد: مردم ایران عشق بی پایانی به اهل بیت دارند.

اخبار خوب از خرید گندم کشاورزان داخلی توسط دولت

بهادری جهرمی گفت: مطابق آخرین آمار خرید گندم از کشاورزان داخلی رکورد سال گذشته را رد کرد و رشد بیش از بیست و هفت درصدی داشته است در استان های بوشهر و یزد با رشد حدود ۶برابری خرید گندم را تجربه کردیم. بیش از ۴۵۰ هزار کشاورز گندم های تولیدی خودشان را تحویل دولت دادند و پیش بینی می شود در این زمینه رکورد شکنی داشته باشیم.

بهادری در مورد اتصال دستگاه ها به سامانه جامع الکترونیک تصریح کرد: بیش از ۹۵ درصد دستگاه ها به سامانه جامع الکترونیک متصل شدند مشکلی از حیث اجرایی کردن قانون رخ دهد.

شاهد استمرار روند نزولی نرخ رشد تورم در کشور هستیم

سخنگوی دولت در مورد برنامه های دولت برای تحقق شعار سال گفت: به نظر می‌رسد بهتر باشد برخی از نتایج اقدامات دولت گفته شود براساس آخرین گزارشات استمرار روند نزولی نرخ رشد تورم در کشور را شاهد بودیم که تیرماه در مقایسه با ماه قبل کاهش داشته است و نرخ تورم‌ نقطه به نقطه به کمتر از ۴۰ درصد رسیده است. 

وی افزود: تورم حدود ۶۰ درصدی ابتدای کار دولت به زیر چهل درصد و نرخ رشد نقدینگی به حدود ۲۹ درصد رسیده است که تقریبا کاهش  ۱۳ درصدی داشته است البته نرخ تسهیلات بانکی کاهش نداشته است. نرخ آمار بیکاری در فصل بهار نسبت به سال گذشته کاهش داشت. این مسیر نشان از آن دارد که مشکلات موجود در حوزه تورم‌بیکاری و رکودی که پیش از دولت وجود داشته در حال کاهش است.

اقدامات دولت برای حل‌‌مشکل آب

سخنگوی دولت در مورد اقدامات دولت برای حل‌‌مشکل آب تصریح کرد: بحران آبی محدود به کشور ما نیست و مسأله روز جهانی است. ابتدای فعالیت دولت ۳۰۰ نقطه دارای تنش آبی داشتیم که برای رفع آن حدود ۲۴۰ طرح اولویت دار از سوی دولت مورد توجه قرار گرفت. موضع گیری های دولت در مورد آب هیرمند واضح بوده است و اقدامات در حال انجام است دولت در استیفای حقوق حقه مردم جدی است.

وی در مورد جزئیات صادرات کالاهای ایرانی به کشورهای همسایه گفت: صادرات ما به ۱۵ کشور همسایه در سال اول توافق هسته ای ۲۲ میلیارد دلار بوده است و قبل از شروع فعالیت دولت ۲۰ میلیارد بوده است این در حالی است که در سال گذشته علی الرغم مشکلاتی که وجود داشت حجم صادرات ما بیش از سی میلیارد دلار بود.

دولت اجازه نمی‌دهد هیچ تعرضی به حقوق بازنشستگان صورت بگیرد

بهادری جهرمی در مورد حقوق بازنشستگان گفت: شخص رئیس جمهور به وضعیت معیشتی و حقوق بازنشستگان بسیار حساس است و در جلسه‌ای گفتند هزینه های یک فرد بازنشسته از یک کارمند شاغل بیشتر و علاوه بر خرج اولاد، خرج فرزندان را نیز به عهده دارد.

وی تاکید کرد: دولت به هیچ وجه موافق کاهش حقوق بازنشسته ها نیست و اگر برداشتی اینچنین از لایحه برنامه هفتم توسعه شده صحیح نیست.

بهادری‌جهرمی یادآور شد: من اطمینان می دهم دولت اجازه نمی دهد هیچ گونه تعرضی به حقوق بازنشستگان عزیز ما صورت بگیرد.

وی گفت: دولت به دنبال تأمین و پرداخت حقوق پایدار و متناسب بازنشستگان است؛ در عین حال تلاش خود را برای اصلاح وضعیت ناترازی صندوق های بازنشستگی به کار خواهیم بست تا شاهد تعادل منابع و مصارف در صندوق ها و ثبات و پایداری در نظام بیمه اجتماعی کشور و حل مشکلات کلان اقتصادی کشور از طریق خاموش کردن موتورهای خلق تورم و نقدینگی باشیم.

تصمیمات شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری خودرو نباید بدون در نظر گرفتن شرایط کلی اقتصاد کشور اخذ شود

سخنگوی دولت در مورد قیمت‌گذاری خودرو افزود: هرچند مطابق صلاحیتی که مجلس شورای اسلامی به شورای رقابت داده این نهاد مستقل است اما ضروری است با هماهنگی و تعامل با نهادهایی که مسئول مهار تورم هستند اقدام شود یا تصمیمی اتخاذ گردد. این منافاتی با استقلال این نهاد ندارد اما انتظار دولت این است که اینگونه تصمیمات یکجانبه و یکطرفه و بدون در نظر گرفتن شرایط کلی اقتصاد کشور و تحقق شعار سال برای مهار تورم نباید اخذ شود.

 اقدام دولت برای محکومیت اقدامات اخیر در سوئد و دانمارک در اهانت به قرآن کریم

بهادری جهرمی درباره اقدامات اخیر در سوئد و دانمارک در اهانت به قرآن کریم تاکید کرد: وزارت امور خارجه در این قضیه به موقع وارد عمل شد و فعالانه عمل کرد.

وی افزود: از همان ابتدای ارتکاب این اقدام موهن در دانمارک و سوئد با اعلام موضع ریاست محترم جمهور و وزارت امور خارجه محکوم شد. سفرای هر دو کشور به وزارت خارجه احضار شدند. پذیرش سفیر جدید سوئد و اعزام سفیر به سوئد نیز متوقف شده است. همچنین به دستور رئیس‌جمهور کشورمان تا زمانی که دولت سوئد برای حفظ حرمت کتاب‌های آسمانی و قرآن اقدامی جدی انجام ندهد و با فردی که هتاکی کرده، برخورد جدی نکنند، همین تصمیم پابرجا خواهد بود.

جهرمی افزود: دولت در حال پیگیری تشکیل نشست اضطراری سازمان همکاری اسلامی است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید