بهانه‌ تازه اوکراین برای درخواست تسلیحات نظامی از غرب

کدخبر: ۵۸۸۳۱۹
وزیر خارجه اوکراین می‌گوید اگر این کشور تسلیحات بیشتری در اختیار داشته باشد، می‌تواند به صادرات غلات خود ادامه دهد.
بهانه‌ تازه اوکراین برای درخواست تسلیحات نظامی از غرب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر وزیر خارجه اوکراین توافق صادرات غلات را به‌عنوان بهانه‌ای تازه برای درخواست تسلیحات نظامی جدید از غرب مطرح کرد.

«دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین روز سه شنبه اعلام کرد که اگر جنگنده‌های اف -۱۶ غرب زودتر به اوکراین تحویل داده شوند، این کشور از نظر صادرات غلات خود به روسیه وابسته نخواهد بود.

وزیر خارجه اوکراین ادعا کرد: اگر اف -۱۶ داشته باشیم، در صادرات غلات اوکراینی به بازارهای جهانی به باج‌گیری روسیه وابسته نخواهیم بود!

کولبا افزود که در نتیجه هرچه زودتر این جنگنده‌ها را دریافت کنیم، زودتر می‌توانیم کریدور جدید غلات ایجاد کنیم؛ کریدوری محافظت‌شده و بدون هیچ مانع خواهد بود.

وزیر خارجه اوکراین در ادامه مدعی شد که مهمترین نتیجه این امر این خواهد بود که روسیه فرصت باج خواهی از جهان را از دست خواهد داد!

کولبا همچنین تقاضای برخی کشورهای اروپایی برای تمدید ممنوعیت واردات محصولات کشاورزی اوکراین پس از ۱۵ سپتامبر را اقدامی غیرقابل قبول توصیف کرد.

روسیه به تازگی اعلام کرد که به دلیل تامین نشدن خواسته‌های این کشور در خصوص صادرات محصولات کشاورزی خود، از توافق صادرات غلات با اوکراین خارج می‌شود.

ابتکار غلات بخشی جدایی ناپذیر از توافقنامه‌ای است که با روسیه منعقد شده است. تفاهم نامه روسیه و سازمان ملل که به مدت ۳ سال طراحی شده است شامل رفع انسداد صادرات مواد غذایی و کودهای شیمیایی روسیه نیز بود.

همچنین، قرار بود براساس این توافقنامه اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت، ازسرگیری تامین ماشین آلات کشاورزی، قطعات یدکی و خدمات، بازسازی خط لوله آمونیاک و تعدادی اقدامات دیگر نیز برای روسیه انجام شود. اما همانطور که مسکو اعلام کرده است، این بخش از توافقنامه هنوز اجرایی نشده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید