میوه ای که برای سالمندان معجزه می کند

کدخبر: ۵۸۸۴۹۵
اقتصادنیوز : محققان دانشگاه ایالتی سن دیگو در مطالعه اخیر خود نشان داده اند که مصرف روزانه توت فرنگی با تقویت مهارت های شناختی، کاهش فشار خون و افزایش ظرفیت آنتی اکسیدانی مرتبط است. یافته های تحقیقات پیشین نیز نشان داده بودند که مصرف توت فرنگی، با مزایای بسیاری برای سلامت قلب و عروق، متابولیک و شناخت همراه است.
میوه ای که برای سالمندان معجزه می کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، بر اساس نتایج تحقیقاتی این مطالعه که بر روی ۳۵ شرکت کننده سالم با میانگین سنی ۷۲ سال انجام شد، مصرف توت فرنگی، با افزایش ۵.۲ درصدی سرعت پردازش شناختی و کاهش ۳.۶ درصدی فشار خون سیستولیک  مرتبط بود. علاوه بر این، مصرف توت فرنگی، ظرفیت آنتی اکسیدانی شرکت کنندگان را، در مقایسه با گروه کنترل، تا ۱۰.۲ درصد افزایش داد.

توت فرنگی، منبعی غنی از ترکیبات زیست فعال است. توت فرنگی، علاوه بر این که 100 درصد نیاز روزانه به ویتامین C را تامین می کند، حاوی مواد مغذی مفیدی برای قلب، از جمله فولات، پتاسیم، فیبر، فیتواسترول ها و پلی فنول ها است.

پیش از این نیز، چندین آزمایش بالینی، مصرف توت فرنگی را با جلوگیری از بیماری های قلبی عروقی، کاهش کلسترول تام و کاهش فشار خون مرتبط دانسته اند. علاوه بر این، تایید شده است که توت فرنگی خطر ابتلا به زوال عقل را کاهش می دهد.

دانشمندان اظهار داشتند: یافته های مطالعه ما نشان داده اند که مصرف توت فرنگی می تواند عملکرد شناختی را تا حد قابل توجهی تقویت کند و عوامل خطر قلبی عروقی مانند فشار خون را بهبود بخشد. این کشف، ما را امیدوار می کند که یک تغییر ساده مثل اضافه کردن توت فرنگی به رژیم غذایی روزانه، می تواند نتایج مثبتی را برای عملکرد شناختی در افراد مسن، به دنبال داشته باشد.

محققان، یافته های تحقیقاتی خود را در NUTRITION 2023، نشست سالانه انجمن تغذیه آمریکا، ارائه داده اند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید