پهپادهای جدید و فوق پیشرفته کره شمالی رونمایی شد+ تصاویر

کدخبر: ۵۸۸۵۷۵
کره شمالی امروز از دو پهپاد خود رونمایی کرد. این نمایش نشان می‌دهد که کره شمالی در مسیر خوبی برای دستیابی به قابلیت‌های پهپادهای جنگی و شناسایی قرار دارد.
پهپادهای جدید و فوق پیشرفته کره شمالی رونمایی شد+ تصاویر

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا به نقل از ان اچ کی، این نمایش نشان می‌دهد که کره شمالی در مسیر خوبی برای دستیابی به قابلیت‌های پهپادهای جنگی و شناسایی قرار دارد. مشخص نیست که پیونگ یانگ از چه زمانی توسعه پهپادهای جدید را آغاز کرده، اما افشای آنها حدود دو سال و نیم پس از کنگره حزب در ژانویه ۲۰۲۱، جایی که کیم جونگ اون، رهبر جمهوری خلق کره به ارتش دستور داد تا "تجهیزات حملات بدون سرنشین" و "پهپادهای شناسایی" با برد ۳۱۰ مایل (۵۰۰ کیلومتر) تولید کند، منتشر شد.

کره شمالی از پهپادهای پیشرفته جاسوسی و جنگی جدید خود رونمایی کرد   

کره شمالی از پهپادهای پیشرفته جاسوسی و جنگی جدید خود رونمایی کرد

پهپادهای جدید در «نمایشگاه سلاح‌ها و تجهیزات ۲۰۲۳» که در روز چهارشنبه در پیونگ‌یانگ برگزار شد، رونمایی شدند  عبارت «نیروی هوایی DPRK (조선인민군공군)» و شماره سریال در هر یک از طرفین آنها جک شده است. یکی از این مدل‌ها که در تصاویر ماهواره‌ای طول بال‌های آن ۶۵ فوت (۲۰ متر) بود، در نمایشگاه رونمایی شد که قابلیت تجهیز به دو نوع موشک مختلف دارد که زیر بال‌هایش وصل می‌شود و طراحی کلی آن مشابه پهپاد رزمی رپر  MQ-۹ آمریکا است.

یانگ اوک، تحلیلگر نظامی در موسسه اسان مستقر در سئول، به NK News گفت: MQ-۹ قادر به بازیابی و حمله همزمان است. اگر به نسخه‌های MQ-۹ کره شمالی نگاه کنید، آن‌ها در هر بال سه مرکز تسلیحاتی دارند، یعنی در مجموع شش مرکز و می‌بینید که آنها موشک‌هایی مشابه موشک‌های هلفایر آمریکا را بارگذاری کرده‌اند. در مقایسه، نسخه آمریکایی MQ-۹ دارای دو مرکز سلاح در هر بال یا در مجموع چهار مرکز است. این بدان معناست که اگر فقط به این تفاوت در ویژگی نگاه کنید، نسخه کره شمالی ممکن است مسلح‌تر از MQ-۹ های ایالات متحده به نظر برسد.

مدل دیگر شباهت زیادی به RQ-۴A گلوبال هاوک نیروی هوایی آمریکا دارد. در طی آزمایش در پایگاه هوایی پانگیون در ماه گذشته ظاهر شد که طول بال آن حدود ۱۱۵ فوت (۳۵ متر) و عناصری مطابق با مدل نمایشگاه تسلیحات، مانند دم V و ورودی هوای فوقانی دارد.

کره شمالی از پهپادهای پیشرفته جاسوسی و جنگی جدید خود رونمایی کرد تصاویر آزمایش پرواز پهپاد گلوبال هاوک در حال عبور از آسمان خراش‌های پیونگ یانگ

آنکیت پاندا، عضو ارشد بنیاد کارنگی برای صلح بین‌المللی می‌گوید که مدل بزرگ‌تر «به نظر می‌رسد که یک نوع استقامتی پرواز در ارتفاع بالا و متوسط تا طولانی است».

دانیل پینکستون، مدرس روابط بین‌الملل در دانشگاه تروی، گفت: پهپادهای جدید می‌توانند به کره شمالی کمک کنند تا قابلیت‌های اطلاعاتی، نظارتی و شناسایی (ISR) خود را تقویت کند، قابلیت قرار دادن این پهپادها در موقعیت سرگردان یا ردیابی در نزدیکی بخش جنوبی کره شمالی در نزدیکی منظقه غیر نظامی شده به آنها فرصت می‌دهد تا داده‌های اطلاعاتی زیادی را از کره جنوبی جمع‌آوری کنند.» رودونگ سینمون چندین عکس منتشر کرد که به طور جزئی این دو مدل پهپاد را در نمایشگاه تسلیحات نشان می‌داد، اما هیچ جزئیاتی در مورد سیستم‌های تسلیحاتی مانند نام یا تاریخچه توسعه آنها گزارش نکرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید