داعش مسئولیت بمب‌گذاری دمشق را برعهده گرفت

کدخبر: ۵۸۸۸۲۷
گروه تروریستی داعش مسئولیت حملات تروریستی با بمب‌های دست ساز در مرکز دمشق، پایتخت سوریه را برعهده گرفت.
داعش مسئولیت بمب‌گذاری دمشق را برعهده گرفت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر دیلی اکسپرس گفته است که این حمله منجر به کشته شدن حداقل ۱۰ نفر و زخمی شدن ۴۰ نفر دیگر شد.

گروه تروریستی داعش روز جمعه با انتشار پستی در کانال تلگرامی خود انجام حمله توسط اعضای این گروه را در منطقه سیده زینب دمشق تأیید کرده است.

این گروه تروریستی همچنین مسئولیت حمله مشابهی را در همان منطقه در روزهای گذشته بر عهده گرفت. حملات قبلی داعش که دو روز قبل از حمله روز پنجشنبه صورت گرفت، منجر به زخمی شدن دو نفر شد.

روز پنجشنبه منابع سوری اعلام کردند که یک وسیله انفجاری خودرویی را در شهر سیده زینب در حومه دمشق هدف قرار داد. برخی از منابع در این خصوص اعلام کردند که انفجار نزدیک هتل سیده السلام در حومه دمشق روی داده است.

اسپوتنیک اعلام کرد که خودرو با یک وسیله انفجاری هدف قرار گرفته است؛ اما برخی از دیگر منابع اعلام کردند که خودرو بمب گذاری شده بود.

آمار اولیه تلفات در بمب گذاری روز پنجشنبه متفاوت بود. المیادین گزارش کرد: بر اثر انفجار بمب در منطقه سیده زینب در جنوب دمشق برای دومین بار در دو روز گذشته، یک نفر شهید و ۴ تَن به شدت مجروح شدند.

خبرگزاری اسپوتنیک عربی در این باره خبر داد: یک منبع پزشکی در بیمارستان سیده زینب (س) گفت: بر اثر وقوع انفجار تروریستی امروز، یک زن شهید و ۳ فرزندش زخمی شدند.

اگرچه حملات گروه تروریستی داعش در دمشق طی یک سال و نیم گذشته کم سابقه است، اما تروریست‌ها در سایر مناطق سوریه فعال هستند. سه ماه پیش از این نیز، بر اثر حمله داعش به منطقه‌ای در حماه سوریه ۲۶ نفر کشته و شماری دیگر زخمی شدند. بر اساس این گزارش، گروهی از غیرنظامیان رهسپار منطقه سد دویزین به دنبال یافتن قارچ بودند که در معرض حمله تروریست‌های داعش قرار گرفتند و بر اثر این حمله ۲۶ غیرنظامی کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند.

این منطقه شاهد سلسله حملات داعش است به طوری که تکفیری‌ها اقدام به کشتن و ربودن افرادی که برای جمع‌آوری قارچ می‌روند طی هفته‌های گذشته کرده‌اند. یک منبع نظامی سوری در حومه حماه اعلام کرد که گزارشی از قطع ارتباط گروهی از ساکنان در شب گذشته پس از اینکه عازم صحرای حماه برای جمع‌آوری قارچ شده بودند، شد که پس از پیدا شدن اجساد آنها مشخص شد که آنها در کمین داعش گرفتار شدند.

این منبع اعلام کرد که مناطقی که شاهد حملات داعش است مناطقی نا امن هستند که غیرنظامیان حق ورود به این مناطق را ندارند و از این رو آنها از راه‌های فرعی به منطقه وارد می‌شوند و در کمین داعش می‌افتند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید