هشدار وزارت کشور به احزاب/ مجمع برگزار نکنید، منحل می‌شوید

کدخبر: ۵۸۸۸۸۶
کمیسیون ماده ۱۰ قانون احزاب، پایان شهریور امسال را آخرین فرصت برای احزابی است که مجمع عمومی خود را برگزار نکرده‌اند، اعلام کرد.
هشدار وزارت کشور به احزاب/ مجمع برگزار نکنید، منحل می‌شوید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، کمیسیون ماده ۱۰ قانون «فعالیت احزاب، جمعیت‌ها، انجمن‌های سیاسی و صنفی و انجمن‌های اسلامی یا اقلیت‌های دینی شناخته شده» در اطلاعیه‌ای اعلام کرد پایان شهریور امسال، آخرین فرصت برای احزابی است که مجمع عمومی خود را برگزار نکرده‌اند.

کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در بیانیه‍ ای خطاب به احزاب وگروه‌های سیاسی که در موعد قانونی طبق اساسنامه مصوب خود، مجامع عمومی و انتخابات شورای مرکزی و بازرسین و دبیرکل را برگزار نکرده‌اند و در مهلت تعیین شده در جلسه شورای مرکزی احزاب با معاون محترم سیاسی منتهی به خرداد ماه سالجاری هم اقدامی انجام نداده‌اند، تاکید کرد: مستند به مفاد قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی مصوب ۱۳۹۴ به ویژه بندهای ماده (۱۱) قانون (وظایف واختیارات کمیسیون احزاب) و ماده (۲۰) که به نحوه خاتمه یافتن فعالیت احزاب اختصاص دارد، مهلت زمانی پایان شهریور ماه تعیین شده است.

در این بیانیه یادآوری شده است که مطابق ماده (۲۰) قانون نحوه فعالیت احزاب و گروه های سیاسی، پروانه فعالیت احزاب از سوی کمیسیون احزاب در صورت عدم اجرای اساسنامه حزب برای تشکیل ارکان حزب در طول مدت دو سال متوالی جهت انحلال به دادگاه ذی‌صلاح معرفی می‌شود.

اعضای کمیسیون ماده ۱۰ احزاب با تاکید بر ضرورت برگزاری به موقع مجامع عمومی و انتخابات شورای مرکزی احزاب، اضافه کردند: جهت تعیین تکلیف احزاب قانونی برای برگزاری انتخابات نمایندگان دبیران کل احزاب در کمیسون، مطابق مصوبه جلسه ۲۷ تیر امسال کمیسیون، احزاب مورد اشاره حداکثر تا پایان شهریور ماه سالجاری فرصت دارند نسبت به برگزاری مجمع عمومی با هماهنگی دبیرخانه کمیسیون اقدام کنند.

این بیانیه خاطرنشان کرد: بدیهی است این آخرین مهلت برگزاری مجمع عمومی است و پس ازآن کمیسیون احزاب تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید