جدیدترین اظهارات زارع‌پور درباره حل مشکلات اینترنت

کدخبر: ۵۸۹۴۴۷
اقتصادنیوز: عیسی زارع‌پور، وزیر ارتباطات می‌گوید برخی از مشکلات شبکه اینترنت کشور مربوط به سال‌های گذشته است و به‌همین‌دلیل، سال‌ها کار می‌برد تا مسئله حل شود.
جدیدترین اظهارات زارع‌پور درباره حل مشکلات اینترنت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از زومیت، پس از دستور ابراهیم رئیسی مبنی‌بر تشکیل کارگروهی برای بررسی مشکلات اینترنت و گلایه‌های مردم از این موضوع، وزارت ارتباطات و مرکز ملی فضای مجازی کارگروهی را تشکیل داده‌اند و در حال بررسی این مسئله هستند. این کارگروه بنا بود در مدت یک ماه نتیجه‌ی بررسی‌هایش را گزارش دهد؛ اما هفته‌ی گذشته اعلام شد که این کارگروه برای ارائه‌ی نتایج بررسی‌های خود به زمان بیشتری نیاز دارد.

وزیر ارتباطات تکلیف کندی اینترنت را مشخص کرد!

حالا امروز وزیر ارتباطات درباره‌ی فعالیت این کارگروه توضیحاتی ارائه کرده است: «در کمیته‌ای که اخیراً (سوم مرداد) در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شد، وزارت ارتباطات نیز فعالانه مشارکت کرد و در این جلسه اشکالات موجود در کار را بیان کردیم.» عیسی زارع‌پور در تشریح بعضی از این مشکلات گفت:برخی از مشکلاتی که در شبکه وجود دارد، مربوط به سال‌های گذشته است؛ بنابراین، سال‌ها کار می‌برد تا مشکل حل شود. حل این مسئله اقدامات بلندمدت و میان‌مدتی می‌خواهد؛ مثل بحث توسعه‌ی ارتباطات ثابت در کشور که سال‌هاست به آن توجه نشده و برای رفع این مشکل در حال اجرای پروژه فیبرنوری هستیم.

به‌گفته زارع‌پور، برخی از مسائل مربوط به لایه‌های مختلف شبکه است، مثل لایه‌ی Core و تجمیع که شرکت مخابرات ایران شبکه‌ی داخل استان‌ها را دارد و بعضاً در بعضی از استان‌ها مشکلات جدی داریم. او درادامه افزود: «همه‌ی این مسائل جمع‌بندی شده‌اند و در حال ارائه‌ی راهکارهای کوتاه‌مدت و بلندمدت برای رفع آن‌ها هستیم.»

همچنین، او توضیح داد که وزارت ارتباطات قبلاً راهکارهایی را استخراج کرده بود؛ اما در جلسه‌ی اخیری که در مرکز ملی فضای مجازی تشکیل شده، سایر اعضای حاضر نیز نکاتی را به راهکارهای قبلی اضافه کرده‌اند تا درباره‌ی این نکات هم پیگیری‌هایی انجام شود.

زارع‌پور بر این موضوع تأکید کرد: «پیگیری خواهیم کرد تا روزبه‌روز بر کیفیت شبکه افزوده شود... پیگیری و حل مشکلات وظیفه‌ی ذاتی ماست و اگر مشکلی وجود نداشته باشد، وجود ما در وزارت ارتباطات اضافه است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید