دمای این استان به ۵۱ درجه می رسد

کدخبر: ۵۸۹۵۵۴
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت:طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ مرداد) اهواز با دمای ۵۰ و ۵۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۴ و شهر کرد با دمای ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.
دمای این استان به ۵۱ درجه می رسد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان، رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وقوع رگبار پراکنده در برخی استان‌ها و افزایش دما و ماندگاری گرما در بیشتر مناطق کشور خبر داد.

فوری/ شنبه تعطیل شد؟

عکسی از نوع نشستن علیرضا دبیر مقابل سفیر هند

او درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: طی سه روز آینده در غالب مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود، تنها در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی، برخی نقاط جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، جنوب شرق فارس و هرمزگان رشد ابرهای همرفتی و رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. 

جواد عزتی تغییر قیافه داد+عکس

هجوم مردم به شمال کشور+ فیلم

وی افزود: از اواخر وقت روز پنجشنبه تا شنبه (۱۲ تا ۱۴ مرداد) در برخی نقاط شمال غرب سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز بارش باران گاهی رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد. 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۰ و ۱۱ مرداد) در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل دما افزایشی خواهد بود و در سایر مناطق کشور گرما تداوم دارد.

وی اضافه کرد: طی پنج روز آینده در شمال شرق، شرق، مناطقی از مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز در بعضی ساعات وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود که در مناطق مستعد سبب خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.  

وی افزود: از چهارشنبه تا اوایل هفته آینده در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گردوخاک با احتمال وقوع توفان شن پیش‌بینی می‌شود. 

ضیاییان در ادامه گفت: جمعه و شنبه(۱۳ و۱۴ مرداد) دریای خزر و پنج روز آینده شرق دریای عمان مواج و متلاطم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا ( ۱۱ مرداد ) صاف، از بعد از ظهر افزایش باد، و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۳۹ درجه سانتیگراد و روز پنجشنبه ( ۱۲ مرداد) صاف، از بعد از ظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۸ و حداکثر دمای ۴۰ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود. 

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۰ و ۱۱ مرداد) اهواز با دمای ۵۰ و ۵۱ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای ۱۴ و شهر کرد با دمای ۱۴ و ۱۵ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان کشور هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید