یک خبر خوش برای کل مردم ایران

کدخبر: ۵۸۹۷۳۹
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از کاهش نسبی دما از هفته آینده خبر داد.
یک خبر خوش برای کل مردم ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، صادق ضیاییان درباره شرایط دمایی کشور طی روزهای آینده اظهار کرد: تا روز پنجشنبه (۱۲ مرداد) روند افزایش دما برای غالب نقاط کشور و از روز جمعه به‌ویژه روز شنبه (۱۳ و ۱۴ مرداد) کاهش دما پیش‌بینی می‌شود اما کاهش دما به معنای خنک شدن هوا نیست چراکه در فصل تابستان نمی‌توان توقع خنک شدن هوا را داشت و  کاهش دما در حد دو تا سه درجه سانتیگراد است.

عکسی از نوع نشستن علیرضا دبیر مقابل سفیر هند

پاییز پرخطری پیش روست؟

وی در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر وقوع بارش‌های شدید و پیش رو بودن پاییز پرخطر گفت: پیش‌بینی‌های فصلی به‌طور معمول بر اساس احتمالات انجام می‌شوند وامکان پیش‌بینی‌های یقینی برای بازه زمانی بلند مدت و فصلی وجود ندارد. در پیش‌بینی‌های فصلی برخلاف پیش‌بینی کوتاه‌مدت، عدد و رقم و آماری ارائه نمی‌شود و به‌صورت مقایسه‌ای با حد نرمال و یا میانگین بلند مدت بیان می‌شود.

هجوم مردم به شمال کشور+ فیلم

گرمای جهنمی در راه این استان/ دما به ۵۲ درجه می‌رسد!

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره بارش‌های پاییزی اظهار کرد: براساس پیش‌بینی‌های فصلی و نقشه‌ها و شواهد، به احتمال ۷۰ درصد برای پاییز سال جاری بارش‌های نرمال و در برخی نقاط بیش از حد نرمال پیش‌بینی می‌شود و دیگر شاهد کم‌بارشی نخواهیم بود.

دختر مهران مدیری بعد از مدت ها آفتابی شد!+عکس

جواد عزتی تغییر قیافه داد+عکس

وی با تاکید براینکه نمی‌توان پدیده سیل را به‌صورت فصلی و بلندمدت پیش‌بینی کرد، گفت: پدیده سیل تنها دو تا سه روز پیش از وقوع حادثه می‌توان پیش‌بینی و اطلاع‌رسانی کرد. اگر پیش‌بینی این پدیده از چند ماه گذشته ممکن بود که دیگر سیل رخ نمی‌داد و کاملا می‌توانستیم آن را کنترل کنیم. در هیچ کشوری و در هیچ نقطه‌ای از جهان این پدیده قابل پیش‌بینی نیست بنابراین پیش‌بینی بارش‌ و سیل برای پاییز چندان منطقی به نظر نمی‌رسد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ضمن اشاره به هشدارهای هواشناسی در برخی نقاط کشور و تداوم این شرایط تا پایان تابستان گفت: توفان‌های شن و ماسه کم و بیش تا پایان تابستان می‌تواند رخ دهد. با توجه به اینکه چند سال پی در پی خشکسالی بر کشور حاکم بود، کانون‌های گرد و خاک فعال شده‌اند بنابراین در پی وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک رخ می‌دهد بنابراین طی تابستان نیز هرچند وقت یک بار شاهد خیزش گرد و خاک و توفان‌های شن و ماسه هستیم.

آیا بارش‌های سیل‌آسا موجب کاهش گرد و غبار می‌شود؟

ضیاییان در پایان درباره تاثیرگذاری بارش‌های سیل‌آسا بر کاهش و کنترل گرد و خاک در نقاط مستعد و کانون‌های گرد و خاک تصریح کرد: این بارش‌ها در فصل تابستان و درمناطقی همچون جنوب سیستان و بلوچستان نرمال است و در بیشتر مواقع در بازه زمانی بعد از ظهر و به‌صورت نقطه‌ای و رگبارهای شدید رخ می‌دهند و به دلیل اینکه سطح وسیعی از کشور را پوشش نمی‌دهند، نمی‌توانند موجب تثبیت کانون‌های گرد و خاک شوند بنابراین در کنترل توفان‌های شن و ماسه تاثیر مثبتی ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید