در خاطرات آیت الله هاشمی آمده است:

تحصن در قم علیه وزیر ارشاد/ ماجرا چه بود؟

کدخبر: ۵۸۹۸۰۰
در بخشی از خاطرات آیت الله هاشمی آمده است: آقای [احمد] حق‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت [انصارالمهدی] آمد. گفت، کار حفاظت این روزها مشکل شده؛ چون به خاطر اختلافات و نزاع‌ها و سوءظن دوم‌ خردادی‌ها به سپاه، در قبولی محافظ احتیاط می‌کنند و می‌خواهند بدانند، سابقه محافظ چیست و قبلاً کجا کار می‌کرده است. در سفرها هم مشکل داریم و قبلا چنین مسائلی برای دولت‌ها مطرح نبود.
تحصن در قم علیه وزیر ارشاد/ ماجرا چه بود؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از روزنامه شرق، خاطرات سال ۱۳۷۹ هاشمی رفسنجانی روایت دست اول از سالی پرالتهاب و پرحادثه است. هاشمی‌رفسنجانی روز یازدهم در مورد دیدار با رهبری و فرمانده سپاه حفاظت و جزییات این دیدار و گفت‌و‌گوها نوشته‌است. همچنین هاشمی رفسنجانی به تحصن و حملات به عطا‌الله مهاجرانی، وزیر ارشاد وقت اشاره کرده‌است. متن کامل خاطرات هاشمی رفسنجانی را می‌‌خوانید:

همسر مرحوم [حجت‌الاسلام] بهرامی و فرزندش سعید آمدند. مشکلات زندگی‌شان را توضیح دادند و برای ادای دین و شغل برای سعید استمداد کردند. جمعی از مدیران متحصن حوزه [علمیه] قم علیه آقای [عطاءالله] مهاجرانی [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی] آمدند. اهداف تحصن را توضیح دادند و از امور فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی کشور اظهار نگرانی نمودند و خواستند که با حوزه، بیشتر کار کنم.

آقای [امیر] تهرانی، معاون [پارلمانی] وزیر اطلاعات آمد و دربارۀ مجلس گزارشی داد. گفت، وضع به آن خرابی که از اول تصور می‌شد، نیست و اختلاف بین نیروهای دوم خردادی زیاد است. گروه تحقیق و تفحص نوارسازان، توقع زیادی از وزارت اطلاعات دارند و خواسته‌های خود را با تحکم مطرح می‌کنند.

عصر عقد ازدواج دو نفر از کارکنان مجمع [تشخیص مصلحت نظام] را بستم. آقای [علی‌اکبر] ادب [مسئول دفتر ارتباط رئیس‌جمهور با ائمه‌جمعه و روحانیت] آمد و گزارشی از برنامه بُردن علما برای دیدن طرح‌ها داد و خواست که برای کمک به نیازمندان، پولی به صورت علی‌الحساب، مثل گذشته نزد او بگذارم. گفت، هر جا برای بازدید می‌روند، آثار دولت سازندگی است. آقای [محسن] دعاگو [امام جمعه شمیرانات] آمد و دربارۀ مطالبی که علیه دولت آقای خاتمی در نماز جمعه شمیران گفته است، توضیح داد؛ من‌جمله اینکه عملکرد آن فاجعه ملی تمام‌عیار است. گفت، بعد از آن خطبه، تلفن‌های تند دوم‌ خردادی‌ها زیاد شده و از تجدید ریاست آقای خاتمی در دوره بعد، اظهار نگرانی کرد و گفت، بنا دارد مبارزه کند.

آقای [احمد] حق‌طلب، فرمانده سپاه حفاظت [انصارالمهدی] آمد. گفت، کار حفاظت این روزها مشکل شده؛ چون به خاطر اختلافات و نزاع‌ها و سوءظن دوم‌ خردادی‌ها به سپاه، در قبولی محافظ احتیاط می‌کنند و می‌خواهند بدانند، سابقه محافظ چیست و قبلاً کجا کار می‌کرده است. در سفرها هم مشکل داریم و قبلا چنین مسائلی برای دولت‌ها مطرح نبود.

شب میهمان رهبری بودم. از سفر اردبیل راضی‌اند و از اظهارات دوم خردادی‌ها، من‌جمله آقای خاتمی [رئیس‌جمهور] دربارۀ اصلاحات ناراضی‌اند. دربارۀ شورای عالی انقلاب فرهنگی گفتند، مشغول بررسی تغییر وضع کلی احتمالی هستند. دربارۀ مطبوعات و ریاست‌جمهوری آینده و جلسه فرداشب هم مذاکره کردیم. آیت‌الله خامنه‌ای گفتند که آقای خاتمی، اکراه دارد که جلسه سران دربارۀ تعریف اصلاحات، در حضور ایشان تشکیل شود. اصرار نموده که لااقل به تأخیر بیفتد. گفتند، دربارۀ نامزد انتخابات شدن با ایشان مشورت نکرده و اگر می‌کرد، می‌گفتم که زودهنگام است و صبر کند. گفتند که [سازمان] بازرسی‌ کل کشور، آقای [عطاءالله] مهاجرانی [وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی] را در مصرف سوء سپرده‌های حج، متخلف شمرده و به دادگاه فرستاده است. آقای [سیدابراهیم] رئیسی [رئیس سازمان بازرسی کل کشور] هم در ملاقات دو سه روز قبل با من، همین را گفت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید