صبح موز بخورید این بلا سرتان می آید

کدخبر: ۵۸۹۹۲۶
اقتصادنیوز : زمانی که موز هضم می‌شود، میزان اسید آن نیز باعث بروز مشکلات گوارشی یا تحریک معده می‌شود بنابراین توصیه می‌شود برای استفاده از خواص موز آن را به تنهایی و صبح‌ها مصرف نکنید.
صبح موز بخورید این بلا سرتان می آید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از نمناک ،موز یک میوه سالم و مقوی است و به تقویت انرژی صبحگاهی کمک می‌کند، اما طبق گفته یک متخصص تغذیه به طرز شگفت انگیزی تنها میوه زردی است که بدترین گزینه برای صبحانه محسوب می‌شود.

با وجود اینکه سرشار از پتاسیم، فیبر و منیزیم هستند، اما یک گزینه عالی برای اولین وعده غذایی در روز نیز نمی‌باشد.

موز از ۲۵ درصد شکر طبیعی تشکیل شده است و طبق گفته دکتر داریل گیوفر:زمانی که به تنهایی برای صبحانه مصرف می‌شود، میزان زیادی اسید و قند تولید می‌کند، اما نه به اندازه‌ای که تا ظهر شما را سیر نگه دارد در نتیجه احساس دل ضعفه و گرسنگی مداوم می‌کنید و به ریزه خواری روی می‌آورید به این ترتیب نیز قند خون شما بالا می‌رود و زمینه‌ای برای ذخیره چربی فراهم می‌شود.

زمانی که موز هضم می‌شود، میزان اسید آن نیز باعث بروز مشکلات گوارشی یا تحریک معده می‌شود بنابراین توصیه می‌شود برای استفاده از خواص موز آن را به تنهایی و صبح‌ها مصرف نکنید.

مگر اینکه با مواد غذایی دیگری که دارای چربی سالم است، ترکیب شود که به طور موقت شما را پر می‌کنند. اما در کل، زود احساس خواب آلودگی و سنگینی می‌کنید.

 همه ما می‌دانیم و شنیده ایم که باید از خوردن میوه‌ها به خصوص موز، در شب اجتناب کرد و بدون اینکه دنبال قاعده و توضیحات آن باشیم، پذیرفته ایم و هرگز سوال نکردیم که چرا خوردن موز در شب بد و مضر است.

موز، میوه‌ای است که سرشار از مواد مغذی می‌باشد و یک پک کامل برای مواد مغذی و مواد معدنی مناسب بدن انسان است. بر طبق گزارشات آیورودا (طب سنتی هند)، خوردن موز در شب ناامن و خطر زا نیست. اما بهتر است افرادی که دچار سرماخوردگی یا سرفه شده اند، از مصرف آن اجتناب کنند، زیرا علائم را تشدید خواهد کرد.

 برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که به طور کلی از این مقاله چنین برداشت می‌شود که خوردن میوه موز عصر و غروب توصیه شده دقت داشته باشید که سنگینی موز علتی است که متخصصان تغذیه مصرف آن را بلافاصله قبل از خواب مضر دانسته اند.

میوه موز، زمان زیادی طول میکشد تا هضم شود و همچنین ممکن است باعث تنبلی نیز شود. متخصصان تغذیه می‌گویند موز سالم و انرژی زا است، اما تنها کسانی که از سرماخوردگی و گلودرد، مشکلات آسم و سینوسی رنج می‌برند، باید از خوردن آن در عصر اجتناب کنند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید