ایران و پاکستان توافق کردند/ مرزها از وضعیت امنیتی خارج می شوند

کدخبر: ۵۸۹۹۹۰
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران و پاکستان مصمم هستند که از امنیتی ماندن مرزهای دوکشور فاصله بگیرند و این مرزها را به مرزهای تجاری و اقتصادی تبدیل کنند.
ایران و پاکستان توافق کردند/ مرزها از وضعیت امنیتی خارج می شوند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در نشست مطبوعاتی مشترک با «بلاول زرداری بوتو» وزیر امور خارجه پاکستان در جریان سفر به اسلام آباد بر اهمیت تکمیل و نهایی‌شدن هر چه زودتر  پروژه خط لوله گاز «آی پی بین» دو کشور تاکید کرد. 

 وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ابتدای این نشست خبری  اقدام تروریستی اخیر در باجور پاکستان را محکوم و با دولت و ملت و خانواده‌های قربانیان این حادثه تروریستی ابراز همدری کرد. 

وی در ادامه اظهار کرد: بسیار خرسندم اعلام کنم از دور روز پیش آقای صفری  معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه در رأس هیأتی متشکل از مقام‌های عالی‌رتبه وزارتخانه‌های مختلف اعم اقتصادی، تجاری و گردشگری مذاکرات مهم، مفید و نتیجه بخشی را با همتایان خود  در اسلام‌آباد داشتند. این مذاکرات منجر به امضای برخی از اسناد و پی‌گیری جدی اسناد دیگری که در گذشته بین دو کشور به امضا رسیده است.

 این دیپلمات عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران. تصریح کرد: این مذاکرات منجر به امضای برخی از اسناد و پی‌گیری جدی اسناد دیگری که در گذشته بین دو کشور به امضا رسیده، شده است .

 امیرعبداللهیان  با تشریح  برخی از موارد گفت وگوی‌های صورت گرفته با وزیر خارجه پاکستان گفت : ما امروز در این دیدار در خصوص پروژه خط لوله گاز آی پی گفت‌وگوهای مهمی را با هم داشتیم و  تکمیل این خط لوله بین ایران و پاکستان  را در راستای منافع دو ملت می‌دانیم. 

 امیر عبداللهیان افزود: آمادگی داریم این خط لوله هر چه زودتر مراحل اجرایی و نهایی خود را پشت سر بگذارد. 

وی در عین حال گفت: ما در خصوص وجود برخی موانع و مشکلات مالی و بانکی و راهکارهای آن در چارچوب حقوق بین الملل گفت‌وگو کردیم. 

وزیر امور خارجه جمهوری  اسلامی ایران گفت: ایران و پاکستان مصمم هستند که از امنیتی ماندن مرزهای دوکشور فاصله بگیرند و این مرزها را به مرزهای تجاری و اقتصادی تبدیل کنند.

وی افزود: ما آماده ایجاد  منطقه ویژه اقتصادی و آزاد در نقطه مرزی ریمدان هستیم .

امیر عبداللهیان ادامه داد: دو طرف آمادگی داریم که  حجم روابط تجاری و اقتصادی دو  کشور را به دو برابر و به میزان ۵ میلیارد دلار افزایش بدهیم .

وی ادامه داد: دو طرف اتفاق نظر داریم که مجرمان و متهمان بین دو کشور هر چه زودتر تبادل شوند و هر دو طرف به آزادسازی شناورهای ماهیگیری اقدام کنند .

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید