انتقاد ترامپ از استفاده بی‌سابقه دموکرات‌ها از عدالت

کدخبر: ۵۹۰۰۱۴
رئیس‌جمهور سابق آمریکا پیش از حاضر شدن در دادگاه از استفاده بی‌سابقه دموکرات‌ها از عدالت به عنوان سلاح انتقاد کرد.
انتقاد ترامپ از استفاده بی‌سابقه دموکرات‌ها از عدالت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، دونالد ترامپ در صفحه شخصی خود در شبکه اجتماعی «حقیقت» نوشت: دموکرات‌ها نمی‌خواهند که با من برای کاندیداتوری رقابت کنند وگرنه از به این شکل بی‌سابقه از عدالت به عنوان سلاح استفاده نمی‌کردند.

او بدون ارائه هیچ مدرکی مدعی شد که جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به دادستان کل گفته تا علیه وی - که یکی از کاندیداهای اصلی جمهوری‌خواهان برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ است - «تا جای ممکن اعلام جرم کنند تا وی مجبور شود پول و زمان زیادی برای دفاع از خود صرف کند».

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری سابق آمریکا از سوی یک هیات منصفه فدرال به دلیل تلاش‌هایش برای تغییر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ از طریق شورش در کنگره متهم و با صدور کیفرخواست مواجه شده است.

این نامزد پیشتاز جمهوری‌خواه برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ با چهار مورد اتهام روبروست؛ توطئه برای فریب دادن ایالات متحده، توطئه برای جلوگیری از انجام یک فرایند رسمی، ممانعت و تقلا برای ممانعت از روند رسیدگی رسمی و توطئه علیه حق و حقوق‌ها.

این اتهامات در کیفرخواستی ۴۵ صفحه‌ای که یک هیات منصفه تحویل دادگاه داده، مطرح شد و ترامپ برای حضور در دادگاه در ساعت ۱۶:۰۰ روز پنجشنبه در واشنگتن دی‌سی احضار شده است. این کیفرخواست می‌گوید که ترامپ «مصمم بود در قدرت بماند» و با ادعای پیروزی برای وارونه کردن نتیجه انتخابات «دروغ پراکنی» کرد.

روز جمعه، ترامپ به اتهام تلاش برای «تغییر، تخریب، امحاء یا پنهان کردن شواهد»، از جمله ترغیب شخص دیگری به انجام این کار و حفظ عمدی اطلاعات دفاع ملی مربوط به فعالیت‌های نظامی در کشور دیگری، متهم شد و تمامی این‌ها به ۳۷ فقره اتهام فدرال علیه او که از تصاحب غیرقانونی اسناد محرمانه و نگهداری آنها در ملک شخصی‌اش در مارالاگو ناشی می‌شود، افزود.

او همچنین در ماه آوریل در دادگاه منطقه منهتن به دلیل ۳۴ مورد جعل سوابق تجاری مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک بازیگر فیلم‌های مستهجن متهم شد. ترامپ تاکنون ابراز بی‌گناهی کرده است. او همچنان از برتری قابل توجهی نسبت به رقبای اصلی جمهوری‌خواه خود در رقابت برای انتخابات ۲۰۲۴ برخوردار است. صدور کیفرخواست‌های فدرال مانع از آن نمی‌شود که یک نامزد برای انتخابات ریاست‌جمهوری رقابت کند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید