هشدا؛ شرایط جوی این استان خطرناک شد

کدخبر: ۵۹۰۳۸۳
اقتصادنیوز: شاخص کیفیت هوا در شهر قم در شرایط خطرناک قرار گرفت.
هشدا؛ شرایط جوی این استان خطرناک شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، با توجه به اطلاعات اداره کل حفاظت محیط زیست استان، امروز شنبه ۱۴ مردادماه شاخص کیفیت هوا (309=AQI) در شهر قم به علت پدیده گرد و غبار هوا (ذرات معلق PM10) در شرایط خطرناک قرار دارد.

معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم نیز از افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی یا ریوی، کودکان و سالمندان و مبتلایان به آسم و زنان باردار در خواست شده تا از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را خودداری و از تردد غیرضروری به منظور کاهش تماس مستقیم با آلاینده هوا اجتناب کنند.

در هوای گرم به هیچ وجه این خوراکی ها را نخورید

مرکز بهداشت استان از واحدهای صنفی عرضه مواد غذایی نیز خواسته تا از قرار دادن محصولات غذایی آماده مصرف از قبیل آجیل و خشکبار و … در خارج واحد و کنار معابر عمومی که در معرض آلودگی هوا هستند خودداری کنند.

هواشناسی قم در خصوص وضعیت جوی امروز استان اعلام کرده، آسمان قم صاف، از بعد از ظهر وزش باد شدید و گرد و خاک، به‌تدریج افزایش ابر و رگبار و رعد و برق همراه خواهد بود.

بیشینه دمای امروز قم به ۴۴ درجه رسید و کمینه آن نیز ۲۹ درجه و متوسط سرعت وزش باد در امروز و فردا از ۳۵ تا ۷۰ کیلومتر بر ساعت پیش بینی شده است.

روز یک‌شنبه آسمان صاف، در برخی ساعات همراه با وزش باد و غبارآلود خواهد بود و در روز دوشنبه آسمان قسمتی تا نیمه ابری در اوایل شب باد و گردوخاک و بارش پراکنده رخ خواهد داد.

روز سه‌شنبه آسمان قسمتی تا نیمه ابری، در اواخر وقت همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده خواهد بود.

روند دما از امروز تا روز سه‌شنبه روند کلی کاهشی را دنبال خواهد کرد که این کاهش دما بین یک تا ۳ درجه در نوسان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید