آتش بس در قره‌باغ نقض شد

کدخبر: ۵۹۰۶۰۶
اقتصادنیوز: نیروهای حافظ صلح روسیه روز یکشنبه از نقض آتش بس در منطقه مسئولیت خود در شهر شوشا در قره‌باغ کوهستانی خبر دادند.
آتش بس در قره‌باغ نقض شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت دفاع روسیه طی بیانیه‌ای اعلام کردک «یک مورد نقض نظام آتش بس در منطقه شوشا ثبت شده است».

این حادثه هیچگونه تلفات یا مجروحی به همراه نداشته است و یگان حافظ صلح روسیه در حال انجام تحقیقات با دو طرف ارمنستانی و جمهوری آذربایجان در این باره است. 

از سوی دیگر یک مقام ارشد وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه گفت که آمادگی باکو و ایروان برای امضای توافق صلح به این معنا نیست که آنها هر شرطی را خواهند پذیرفت.

«دنیس گونچار» از مقامات ارشد وزارت امور خارجه روسیه طی مصاحبه‌ای با خبرگزاری تاس گفت که تعدادی از موضوعات پیچیده در رابطه با توافق صلح میان ارمنستان و جمهوری آذربایجان همچنان حل نشده باقی مانده است. 

«الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان اخیرا در گفت‌وگو با یورو نیوز درباره وضعیت ارامنه ساکن قره باغ گفت: «ارمنی‌های قره باغ باید درک کنند که به عنوان بخشی از جامعه جمهوری آذربایجان با تضمین‌های امنیتی زندگی عادی خواهند داشت.»

«نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان نیز در گفت‌وگویی جداگانه با یورونیوز اظهار داشت، صلح نه تنها می‌تواند وجود داشته باشد، بلکه باید باشد.

روسیه که دارای نیروهای حافظ صلح در قفقاز جنوبی است، تلاش می‌کند صلح پایدار بین جمهوری آذربایجان و ارمنستان برقرار کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید