ساخت‌وساز غیرمجاز صدای آقای شهردار را درآورد!

کدخبر: ۵۹۰۸۶۴
اقتصادنیوز: محمدجواد خسروی؛ شهردار منطقه18 در یادداشت امروز خود در همشهری به توضیحاتی درباره ساخت و ساز غیرمجاز در حریم شهری پرداخت.
ساخت‌وساز غیرمجاز صدای آقای شهردار را درآورد!

به گزارش اقتصادنیوز در این مطلب آمده است: ساخت‌وساز در حریم منطقه 18 نسبت به سایر مناطق سرعت گرفته است و به‌کرات شاهد صدور مجوزهای ساخت از سوی شهرهای اطراف از جمله شهرداری اسلامشهر در محدوده‌های حریم هستیم. مجوزهایی که روی آنها عبارت محدوده حریم شهر تهران قید می‌شود، نشان می‌دهد که متولیان نسبت به موضوع غیرمجازبودن ساخت‌وساز واقف هستند.

فاجعه در خلازیر/ به یک لودر سیم بکسل بستند و پایه ساختمان را کشیدند!

نکته قابل تامل که مدیریت شهری تهران نسبت به آن باید با حساسیت و فوریت بیشتری عمل کند، نامه فرماندار اسلامشهر است. روال تخریب بناهای غیرمجاز حریم اینگونه است که پس از استعلام از برخی دستگاه‌ها مانند جهاد کشاورزی و با دستور قضایی صورت می‌گرفت، اما اخیرا فرماندار اسلامشهر نامه‌ای به تمام ارگان‌های زیرمجموعه صادر و رسما درخواست کرده هیچ‌گونه همکاری با شهرداری تهران و شهرداری منطقه18 انجام ندهند.

یعنی اگر ما تقاضای استعلام از جهاد کشاورزی داشته باشیم این کار انجام نمی‌شود و به ما پاسخ نمی‌دهند و این موضوع به معنی توقف تخریب بناهای غیرمجاز در حریم است؛ محدوده‌ای که تنفس‌گاه شهر محسوب می‌شود و این تصمیم و نامه به منزله نابودی حریم شهر تهران است. همچنین با نامه فرماندار اسلامشهر تلاش‌های مدیریت شهری تهران در صیانت از حریم بی‌نتیجه خواهد بود.

شهرهای اطراف تهران برای درآمدزایی اقدام به صدور مجوز ساخت‌وساز کرده‌اند و با تصمیماتی که می‌گیرند قرار نیست از این موضع کوتاه بیایند. آنچه امروز بیش از هر چیز دیگری لازم و ضروری به‌نظر می‌رسد ورود استاندار به موضوع حریم است؛ چرا که پیش از این استانداری و وزارت راه و شهرسازی باید با تعیین مرزبندی و متولی، وضعیت حریم را تعیین تکلیف می‌کردند و مانع از ساخت‌وسازهای گسترده در آن می‌شدند. به هر حال باز هم در این موضوع، حلقه مفقوده مدیریت یکپارچه می‌تواند راهکار حل مشکل و مانع از حریم‌فروشی و توسعه ساخت‌وساز غیرمجاز و نابودی تنفس‌گاه شهر شود.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۱۵ اردیبهشت

      اقتصادنیوز: در پروژه «نیم قرن با اقتصاد ایران» تلاش بر این است تا از قبل اخبار و گزارش های اقتصادی به تصویر روشنی از…

    کارگزاری مفید