دولت با قدرت از ورود متقلبان به دانشگاه جلوگیری می‌کند/درخواست جهرمی از دانشجویان

کدخبر: ۵۹۱۳۴۲
بهادری جهرمی گفت: با مدیریت اقتصادی آقای مخبر تراز تجاری کشور ما که در گذشته منفی بود، مثبت شد و صادرات ما بیش از واردات ما شد. رکورد تجارت خارجی کشور نیز با ۱۱۲ میلیارد دلار در سال گذشته شکسته شد. همچنین فروش نفت ما در تیرماه رکورد شکست و مجدداً افزایشی شد.
دولت با قدرت از ورود متقلبان به دانشگاه جلوگیری می‌کند/درخواست جهرمی از دانشجویان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، سخنگوی دولت گفت: دولت با قدرت ایستاده و از ورود متقلبان به دانشگاه جلوگیری می‌کند و از دانشجویان هم تقاضا دارد در حوزه مبارزه با فساد در این عرصه همراه دولت باشند.

علی بهادری جهرمی سخنگو و دبیر هیئت دولت با حضور در دوره آموزشی «اسلام ناب بسیج دانشجویی در آبعلی» گفت: در این دوره که به نام «اسلام ناب» مزین شده، می‌آموزیم که پیرو اسلام نابی که حضرات معصومین (ع) ارائه دادند باشیم و در خط مقابل آن قرار نگیریم. وجه تفاوت اسلام ناب با نگاه‌های افراطی و تفریطی این است که اسلام ناب هم ایمان و هم عمل دارد ولی اسلام آمریکایی و اموی و تکفیری، در ظاهر ایمان دارند اما به آن عمل نمی‌کنند.

وی افزود: نکته مورد توجه امام خمینی (ره) در انقلاب اسلامی این بود که اسلام ناب که هم ایمان و هم عمل دارد را ارائه دهند. اسلام ناب امام خمینی، اسلام مستضعفین و پابرهنگان است که در تمام شاخصه‌های زندگی عدالت را اجرا می‌کند.

بهادری جهرمی در پاسخ به پرسشی در مورد ثمره سفرهای استانی دولت گفت: با سفرهای استانی است که رئیس‌جمهور و سایر مسئولان دولت می‌توانند از نزدیک با مطالبات و خواسته‌های مردم آشنا شوند و بدون این سفرها و حضور مستقیم مسئولان دولت در بین مردم سراسر کشور، بین مردم و حکمرانان فاصله می‌افتد که این ضد شعار انقلاب اسلامی و دولت سیزدهم است.

سخنگوی دولت با اشاره به تلاش دولت برای نقش آفرینی مردم در اقتصاد کشور اظهار کرد: دولت با مشارکت مردم رشد اقتصادی کشور را از حدود صفر در دهه نود، به چهار و سه صدم درصد رساند. وقتی دولت قفل کار را از ۴ هزار کارگاه و کارخانه برمی‌دارد و با تسهیل صدور مجوزها موجب صدور ۱۰۰ هزار پروانه فعالیت کسب‌وکار می‌شود، یعنی به مردم فرصت می‌دهد که با گسترش بخش خصوصی موتور اقتصاد کشور را فعال کنند.

وی افزود: دولت به دنبال این است که سرمایه‌گذاری مردمی در حوزه‌های زیرساختی و کلان وارد شود و فقط در سال ۱۴۰۰، ۴۸ پروژه کلان با سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد دلار از سوی بخش‌های غیر دولتی شروع شد. همه این‌ها و موارد دیگری مانند حمایت دولت از شرکت‌های دانش بنیان، نشان دهنده عزم دولت برای مشارکت مردم در مدیریت کشور است.

بهادری جهرمی تاکید کرد: در نتیجه این مشارکت بخش خصوصی، رئیس‌جمهور کشور افتخار می‌کند که محصول یک شرکت دانش بنیان مردمی، مانند ربات جراحی و پهپاد کشاورزی را به عنوان دستاورد ملی در سفر به کشور خارجی ارائه کند و برای صادرات آن به سایر کشورها رایزنی کند.

وی در پاسخ به پرسشی در مورد تقلب کنکور تصریح کرد: در حوزه مقابله با تقلب در کنکور دولت پیشگام بود و به این دلیل که هم متقلبان را شناسایی کرد و هم نگذاشت که ادامه تحصیل بدهند، بحث پیش آمد و عده‌ای مخالفت کردند. دیوان عدالت اداری به دلیل برخورد رئیس سازمان سنجش با متقلبان کنکور، حکم انفصال برای او صادر کرده است. دولت با قدرت ایستاده و از ورود متقلبین به دانشگاه جلوگیری می‌کند. از دانشجویان تقاضا می‌کنم در حوزه مبارزه با فساد در این عرصه همراه دولت باشند.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسشی در مورد عملکرد وزیر سابق صمت اظهار کرد: در نرخ رشد اقتصادی کشور در حوزه‌های مختلف، بهترین آمار در حوزه صنعت بوده است. در حوزه معدن نیز اقتصاد کشور در دو سال اخیر پویا شد و عوارض معدنی کشور از ۶.۶ همت در سال ۱۳۹۹، به ۳۸ همت در سال ۱۴۰۱ رسیده است که این نشان می‌دهد معادن ما هم در مسیر فعال شدن قرار گرفتند.

بهادری جهرمی ادامه داد: همچنین در اوج ناترازی برق و انرژی در اول دولت، در رشد صنعت فولاد و صنعت سیمان که نیازمند آب و برق فراوان هستند رکورد زدیم و به رتبه‌های تک رقمی جهانی در این صنایع رسیدیم. با در نظرگرفتن این آمارهای مثبت وزارت صمت، تحلیل آن روز دولت این بود که افزایش نرخ ارز منجربه افزایش نرخ خودرو شده است و نگاه کارشناسی دولت نسبت به عملکرد وزیر سابق صمت مثبت بود.

وی گفت: در موارد این‌چنینی، وقتی نگاه کارشناسی دولت با دیگر قوا متفاوت است، به صلاحیت قانونی آن قوه احترام می‌گذاریم اما از ظرفیت‌های قانونی برای استفاده از افراد در عرصه‌های دیگر مدیریتی استفاده می‌کنیم‌.

سخنگوی دولت در پاسخ به پرسش دیگری در مورد مدیریت اقتصادی معاون اول رئیس جمهور اظهار کرد: تورم کشور در آغاز فعالیت دولت ۶۰ درصد بود که در همان زمان پیش‌بینی افزایش آن را به تورم سه رقمی می‌کردند. باوجود اینکه به دلیل جنگ اوکراین، دنیا در تورم اقتصادی به سر می‌برد و در کشور ما نیز سال گذشته آشوب‌های خیابانی را داشتیم، تورم کشورما نه تنها رشد صعودی نداشت بلکه با کاهش پانزده درصدی به ۴۶ درصد رسید و این نتیجه مدیریت اقتصادی آقای معاون اول بود.

بهادری جهرمی ادامه داد: با مدیریت اقتصادی آقای مخبر تراز تجاری کشور ما که در گذشته منفی بود، مثبت شد و صادرات ما بیش از واردات ما شد. رکورد تجارت خارجی کشور نیز با ۱۱۲ میلیارد دلار در سال گذشته شکسته شد. همچنین فروش نفت ما در تیرماه رکورد شکست و مجدداً افزایشی شد.

در این جلسه نمایندگانی از دانشجویان استان‌های مختلف کشور در حضور سخنگوی دولت به بیان دیدگاه‌ها، انتقادات و مواضع خود پرداختند.

از جمله مهم‌ترین مسائل مطرح شده توسط دانشجویان در این نشست می‌توان به مطالبه حضور گسترده مسئولان دولت برای پاسخگویی به دانشجویان، رسیدگی دولت به وضعیت دریاچه ارومیه و وضعیت ساخت مسکن اشاره کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید