کاخ سفید درباره توافق ایران و آمریکا بیانیه داد+جزئیات

کدخبر: ۵۹۱۳۶۱
اقتصادنیوز: در بیانیه کاخ سفید آمده است: «ما تاییدیه‌هایی دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه ایران پنج نفر از زندانیانی که به صورت ناعادلانه دستگیر شده بودند را از زندان آزاد کرده و آنها را تحت بازداشت خانگی قرار داده است.»
کاخ سفید درباره توافق ایران و آمریکا بیانیه داد+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، کاخ سفید در بیانیه‌ای ضمن تأیید اینکه چند زندانی آمریکایی به بازداشت خانگی منتقل شده‌اند گفت که مذاکرات برای آزادی نهایی آنها ادامه دارد.

سخنگوی شورای امنیت ملی آمریکا در بیانیه‌ای ضمن تأیید اینکه چند زندانی آمریکایی به بازداشت خانگی منتقل شده‌اند گفت که مذاکرات برای آزادی نهایی آنها ادامه دارد. 

در این بیانیه آمده است: «ما تاییدیه‌هایی دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه ایران پنج نفر از زندانیانی که به صورت ناعادلانه دستگیر شده بودند را از زندان آزاد کرده و آنها را تحت بازداشت خانگی قرار داده است.»

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: «ما تا زمانی که آنها به خانه‌شان در ایالات متحده بازگردند آرام و قرار نخواهیم داشت. تا آن زمان، مذاکرات برای آزادی نهایی آنها کماکان ادامه دارد.»

این بیانیه همچنین تأکید می‌کند: «بنابراین ما درباره وضعیت بازداشت خانگی آنها یا درباره تلاش‌هایمان برای اطمینان از آزادی آنها جزئیات ناچیزی برای ارائه دادن در اختیار داریم.»

برخی رسانه‌های آمریکایی در گزارش‌هایی که هنوز به تأیید نرسیده‌اند ادعا کرده‌اند واشنگتن و تهران به توافقی برای تبادل زندانی میان دو طرف دست پیدا کرده‌اند. 

روزنامه نیویورک‌تایمز که به عنوان نخستین رسانه آمریکایی این ادعا را مطرح کرده نوشته پنج زندانی آمریکایی در ازای آزادی ایرانی‌هایی که به دلیل نقض تحریم‌ها مجرم شناخته شده‌اند از زندان آزاد خواهند شد.

این روزنامه همچنین به نقل از منابعی که اشاره‌ای به نام آنها نشده مدعی شده حدود ۶ میلیارد دلار از دارایی‌های نفتی ایران نیز آزاد خواهند شد. 

مطابق این ادعا، جمهوری اسلامی ایران به عنوان نخستین گام در اجرای این توافق پنج نفر از زندانیان دو تابعیتی را از زندان اوین آزاد و تحت بازداشت خانگی نگاه داشته است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید