از برنامه جلوتریم!// دولت کم‌کاری نکرده است

ادعای جدید دولت درباره احیای دریاچه ارومیه

کدخبر: ۵۹۱۳۸۱
اقتصادنیوز: دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ادعا کرد: در مجموعه دولت در راستای احیای دریاچه کم‌کاری نشده است
ادعای جدید دولت درباره احیای دریاچه ارومیه

به گزارش اقتصادنیوز و به نقل از ایرنا، محمدصادق معتمدیان پنجشنبه‌شب در جلسه ستاد استانی احیای دریاچه ارومیه افزود: در حوزه سخت‌افزاری احیای دریاچه از برنامه جلوتر هستیم ولی باید به سمت احزاب طرح های نرم‌افزاری مدیریت مصارف کشاورزی در حوضه آبریز برویم.

وی اضافه کرد: با حمایت دولت سیزدهم و اهتمام جدی دستگاه های متولی، به وعده بهره برداری از یک طرح احیای دریاچه ارومیه در هر سه ماه یکبار عمل شده است.

وی به برنامه ریزی برای مدیریت مصرف آب در حوزه کشاورزی اشاره کرد و ادامه داد: در حوزه نرم افزاری، تدابیر لازم برای تشدید نظارت بر کنترل میزان مصرف آب در حوضه آبریز دریاچه ارومیه اندیشیده و اجرای آن نیازمند حمایت در سطح ملی است.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه تاکید کرد: باید زمینه ای فراهم کنیم که با همکاری کشاورزان، موضوع تغییر الگوی کشت، عملیاتی‌ شود تا بتوانیم به اهداف این‌بخش‌ دست یابیم.

معتمدیان بیان کرد: برخی‌ کشت ها چندین برابر کمتر از کشت های پرآب بر نظیر یونجه‌ و چغندرقند آب مصرف می کنند که می‌توان آنها را جایگزین کرد.

وی با اشاره به اختصاص ۲ هزار و۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای احیای دریاچه ارومیه در سال جدید اظهار کرد: تغییر الگوی کشت در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به صورت عملیاتی در دستور کار بوده و موفقیت آن نیازمند همراهی مردم است.

وی گفت: مکانیزه کردن کشاورزی، استفاده از روش های نوین آبیاری و کاهش کشت محصولات پر آب بر، از ضروریات امروز احیای دریاچه ارومیه است.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: با جلوگیری از خشکی دریاچه ارومیه، جلوی تهدیدات و آسیب های بسیاری که می تواند متوجه مردم منطقه باشد، گرفته خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید