درخواست مهم نمایندگان از قالیباف درباره برنج

کدخبر: ۵۹۲۲۱۸
اقتصادنیوز: نمایندگان استان‌های شمالی با حضور در جایگاه هیات رییسه مجلس و ایجاد بی‌نظمی در جلسه علنی در چریان بررسی عملکرد بخش هایی از قانون بودجه ۱۴۰۲، مطالبات مربوط به حوزه های انتخابیه خود در مورد قیمت و واردات برنج را مطرح کردند.
درخواست مهم نمایندگان از قالیباف درباره برنج

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، در جلسه علنی روز سه‌شنبه (۲۴ مردادماه) مجلس شورای اسلامی، گزارش کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات در مورد تحقق احکام تکلیفی منتخب قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور در دستور کار قرار گرفت و در زمان قرائت گزارش این کمیسیون توسط محمدمهدی مفتح، سخنگوی کمیسیون، نمایندگان استان مازندران برای مطالبات کشاورزان حوزه‌های انتخابی خود در جایگاه هیات رییسه حاضر شدند.

نمایندگان استان مازندران به محمدباقر قالیباف تاکید داشتند که برنج سال گذشته هنوز در انبارها کشاورزان برنج مانده است و تا ماه دیگر هم برنج امسال برداشت خواهد شد که در چنین شرایطی نباید برنج خارجی وارد کشور شود.

پیشنهاد یک اصولگرا برای نجات شورای نگهبان

نمایندگان استان مازندران از رئیس مجلس شورای اسلامی خواستند تا تمهیدات لازم برای جلوگیری از واردات برنج در حمایت از کشاورزان صورت بگیرد.

پیش از این محمدمخبر، معاون اول رئیس جمهور، در جلسه ای که هشتم مردادماه برای بررسی مسائل و مشکلات مرتبط با تولید برنج و کشاورزان در استان های شمالی برگزار شد، تاکید کرد ظرف یک ماه آینده تمامی برنج‌های تولیدی سال گذشته از کشاورزان خریداری شود.

محمد مخبر در این جلسه با تاکید بر نگاه ویژه دولت مبنی بر حمایت از کشاورزان و مصرف کنندگان گفت: وزیر جهاد کشاورزی و استانداران شمالی کشور باید در تولید و قیمت گذاری برنج به نحوی عمل کنند که رضایت کشاورزان و خریداران را با هم به همراه داشته باشد.

معاون اول رئیس جمهور همچنین وزیر جهاد کشاورزی و استانداران مازندران، گیلان و گلستان را مکلف کرد ظرف ۴۸ ساعت برنامه اجرایی و زمانبندی شده خود را برای خرید برنج از شالیکاران تدوین و ارائه کنند.

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید