توضیحات جدید فرمانده سپاه درباره حادثه شاهچراغ

کدخبر: ۵۹۲۳۱۵
سردار یدالله بوعلی درباره حادثه تروریستی حمله به حرم شاهچراغ توضیحات جدید را ارائه کرد.
توضیحات جدید فرمانده سپاه درباره حادثه شاهچراغ

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، فرمانده سپاه فجر استان فارس با اشاره به اینکه تروریست حادثه اخیر حرم شاهچراغ فندک و بنزین به همراه داشت و کل این حادثه در کمتر از ۴۰ ثانیه تا دستگیری رخ داد، گفت: تروریستی که به حرم ورود کرده تنها یک فرد نیست، یک عضو یک شبکه است که عقبه آن در کشورهای اسلامی نیست.

سردار یدالله بوعلی امروز در آیین تجلیل از خبرنگاران ضمن تبریک هفته خبرنگار، این همایش را فرصتی مغتنم جهت تبیین حادثه حرم دانست و از انعکاس صادقانه اخبار این حادثه توسط خبرنگاران قدردانی کرد.

وی برای روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه توصیحاتی ارائه کرد و اظهار داشت: این اتفاق حدود ساعت ۱۹ یکشنبه ۲۲ مرداد در ضلع جنوبی حرم و یکی از درب های فرعی رخ داد.

فرماندهی سپاه فجر فارس افزود: تروریستی که به حرم ورود کرده تنها یک فرد نیست، یک عضو یک شبکه است که عقبه آن در کشورهای اسلامی نیست، چنانچه تا کنون بیش از ۱۰ نفر دستگیر شده‌اند؛ این شبکه تا چند کشور که مشخص هم هستند امتداد دارد.

سردار بوعلی با تأکید بر اینکه در این دست حوادث اینگونه نیست که یک نفر مامور شود این کار را انجام بدهد، افزود: این تروریست یک ماه در شیراز مستقر شده با پوشش در یک فاصله از حرم ساکن می‌شود، وی روز حادثه وارد خیابان فرعی می‌شود و قبل از اینکه به درب اصلی برسد اسلحه را درمی‌آورد و با حالت هجومی ورود می‌کند.

فرماندهی سپاه فجر فارس، با بیان اینکه مدت زمان کامل این حادثه کمتر از ۴۰ ثانیه است، افزود: در این حادثه فرد با یک اسلحه باکیفیت به همراه ۸ خشاب و هر خشاب با ۳۰ تیر از سمت درمانگاه حرم که یکی از درب‌های فرعی است، حرکت می‌کند و با خارج کردن اسلحه یک تیر شلیک می‌کند.

وی ادامه داد: فرد تروریست مستقیم مقابل درب خروجی قرار می‌گیرد؛ درب خروجی به دلیل خروج زوار همیشه باز است و یکی دو نفر از ماموران امنیتی و خدام برای راهنمایی جلوی درب حضور دارند.

سردار بوعلی افزود: این تروریست اول به سمت این دو نیروی جلوی درب که یکی از خدام و دیگری نیروی امنیتی است شلیک می‌کند که خادم در دم شهید می‌شود و نیروی امنیتی ما محمد جهانگیری شب گذشته در بیمارستان به شهادت رسید.

وی ادامه داد: بعد از آن هم ۲ نفر دیگر یکی خادم و یکی محافظ تیر می‌خورند و پس از آن هنگام ورود به حرم با خانمی رو به رو می‌شود که در فاصله یکی دو متری به او هم تیر می‌زند.

فرمانده سپاه فجر فارس با بیان اینکه تمام تیرهای شلیک شده در راهرو و در گیت ورودی است، اظهار داشت: پس از ورود فرد تروریست به لایه دوم حفاظتی حرم، نیروهای امنیتی ما با لباس شخصی که در محدوده در حال گشت‌زنی هستند، با شنیدن صدای تیر به سمت محل حادثه حرکت می‌کنند.

۴ مامور امنیتی در همان محدوده بودند

سردار بوعلی با اشاره به اینکه این فرد ۲۴۰ تیر داشته و قصد ورود به ضریح را داشته، گفت: بعد از ورود به صحن تیر اول را یکی از ماموران ما به سمت تروریست شلیک می‌کند و سبب می‌شود مسیر وی عوض شود و شلیک دوم به او حواسش را پرت می‌کند، اینجاست که یک نیروی خدماتی حرم که بسیجی است شجاعانه از پشت به سمت او می‌رود و او را به زمین می‌زند و اینجا در فاصله ۴ ثانیه نیروهای امنیتی به محل زمین‌گیر شدن فرد تروریست می‌رسند فرایند دستگیری را تکمیل می‌کنند.

وی تاکید کرد: همه این اتفاقات در کمتر از ۴۰ ثانیه رخ داده و در نهایت ۶ مجروح تیرخورده داشتیم و ۲ نفر مصدوم شدند.

سردار بوعلی با اشاره به اینکه تروریست فندک و بنزین همراه خود داشته است، اضافه کرد: ۲ نفر از مجروحان از نیروهای امنیتی ما هستند که یک نفرشان شب گذشته به شهادت رسید و یک نفر در بیمارستان است. همچنین یک خادم به شهادت رسید و یک خادم نیز مجروح و در بیمارستان است.

وی در پایان از مردم شهیدپرور شیراز جهت شرکت در مراسم تشییع دو شهید این حادثه که صبح فردا در حرم مطهر برگزار می‌شود، دعوت کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه فارس نیز در این مراسم از خدمات یک ساله خبرنگاران تقدیر کرد.

هادی رضایی همزمانی این همایش و حادثه تروریستی را فرصتی مغتنم جهت تبیین این موضوع پرداخت.

حادثه شاهچراغ باطل السحری بر روایت خناسان و معاندین

احمد پهلوانیان، مدیرکل صدا و سیمای استان فارس ضمن خیر مقدم به خبرنگاران و تسلیت شهادت خادم و مدافع امنیت حرم شاهچراغ (ع)، گفت: ایام محرم و صفر ایام رسالت است. همان رسالتی که روی دوش خبرنگاران و به تعبیر رهبر انقلاب سربازان جنگ نرم است.

پهلوانیان تصریح کرد: حمله تروریستی حرم یک ضایعه برای ما بود، اما آنچه در این موضوع مهم است فراهم شدن امنیت روانی در کنار امنیتی است که مدافعان امنیت رقم می‌زنند.

وی با تأکید بر اینکه آنچه در حمله تروریستی رخ داد روایت غالب منطبق بر واقعیت بود. گفت: در حادثه سال گذشته معاندین و خناسان یک روایت مقبوله و مغلوبه ارایه دادند که «کار خودشونه» و زمانی که عوامل حادثه دستگیر شدند و قصد اعدامشان بود، امثال علی‌ نژاد و... جریان رسانه ای دیگری راه انداختند که این دو نفر کارگر ساده هستند و اعدام نکنید و... اما کمتر از چهل روز از اعدام آنها مشخص شد این خط روایی دروغ و خباثت است.

پهلوانیان تاکید کرد: این حادثه گرچه ضایعه بود اما از زاویه دیگر باطل السحری بر روایت خناسان و معاندین بود که رخ داد.

آنچه در مدیریت شهری اهمیت دارد اعتماد سازی است

شهردار شیراز ضمن محکومیت حادثه تروریستی حرم شاهچراغ علیه السلام و شهادت دو نفر از هموطنانمان، گفت: یکی از پل های ارتباطی مردم و مسئولان بخش رسانه است امروز در دنیا، حداقل بیست سی سال گذشته را عصر انفجار اطلاعات می نامند و قبلا اگر گفته میشد دهکده جهانی امروز کلبه جهانی است. در یک کلبه کسی پلک هم بزند همه باخبر می شوند.

وی تأکید کرد: در عصر انفجار اطلاعات، همه مردم تشنه اطلاعات و خبر هستند و از این بابت وظیفه سنگینی بر عهده خبرنگاران است.

اسدی به وظایف مدیریت شهری گریزی زد و تصریح کرد: هیچ دستگاهی به اندازه شهرداری وظیفه بر عهده ندارد. نیرو انتظامی با همه سنگینی کار ۱۵۰ وظیفه دارد اما بیش از دو برابر این میزان، حدود ۳۵۵ وظیفه بر عهده دارد.

شهردار شیراز گفت: شهرداری تعطیل بردار نیست، شهرداری شبانه روز کار می کند و نیاز است ارتباط درست و منطقی میان شهرداری و ذی نفعان وجود داشته باشد.

وی ادامه داد: ذی نفعان ما همه مردم هستند، ما شهروند درجه یک و دو نداریم. حتی اتباع غیر مجاز هم از خدمات شهری استفاده می کند و ما باید به همه خدمات برسانیم.

اسدی با تأکید بر اینکه آنچه در مدیریت شهری اهمیت دارد اعتماد سازی است، گفت: متاسفانه این اعتماد مخدوش شده است‌. برخی موارد بدبهی است و ما به مردم اعلام می کنیم. اما عده ای بدیهیات را هم مورد انتقاد قرار می دهند.

شهردار شیراز گفت: کار خبر حرفه ای است. من از شما استمداد می طلبم به همه حاکمیت و مخصوصاً شهرداری کمک کنید و بدون هیچ تبلیغی بیشتر از کاری که انجام میشود، از اطلاع رسانی کارهایی که در شهرداری انجام می گردد و موجب امیدآفرینی می‌شود دریغ نکنید.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید