علت ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به انتخابات از زبان حدادعادل

کدخبر: ۵۹۲۴۲۷
حدادعادل با اشاره به ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به انتخابات گفت: حکمت این که گفتند نیرو‌های مسلح داخل احزاب نشوند و در واقع جانبداری نکنند، این است که آن‌ها یک وظیفه‌ای دارند مثل یک چتر گسترده‌ای روی سر انواع سلیقه‌ها باید پوشش بدهد، این اصل قضیه است.
علت ممنوعیت ورود نیروهای مسلح به انتخابات از زبان حدادعادل

به گزارش اقتصادنیوز، غلامعلی حدادعادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، با حضور در برنامه صف اول صدا و سیما، با اشاره به ممنوعیت ورود نیرو‌های مسلح، قوای سه گانه و دستگاه‌های مرتبط با حاکمیت در انتخابات گفت: نیرو‌های مسلح در هر کشوری باید از اختلاف سلیقه احزاب فراتر باشند، وظیفه اصلی نیرو‌های مسلح دفاع از تمامیت ارضی و دفاع از امنیت کشور است و این فراتر از این جناح و آن جناح است.

جلایی‌پور: کسی که مقام بخواهد، دنبال همتی نمی‌رود/ برخی می‌خواهند کشور را به سمت امارت اسلامی هدایت کنند

وی در ادامه گفت: حکمت این که گفتند نیرو‌های مسلح داخل احزاب نشوند و در واقع جانبداری نکنند، این است که آن‌ها یک وظیفه‌ای دارند مثل یک چتر گسترده‌ای روی سر انواع سلیقه‌ها باید پوشش بدهد، این اصل قضیه است.

آقای مخبر! بعد از 10 سال به حرف روحانی رسیدید/ چرا بعد از 2 سال بازگشت برجام ناموفق بوده است؟

این چهره اصولگرا گفت: ما هم معتقدیم، ولی البته این سخن به معنای این نیست که مثلا نیرو‌های سپاه، یا نیرو‌های ارتش یا بازنشسته‌های آن‌ها یا خانواده‌های آن‌ها خدایی نکرده بصیرت سیاسی نداشته باشند، آن‌ها هم باید حتما مراقبت کنند و احزاب را بشناسند، جریانات را بشناسند، چون بالاخره حافظه تاریخی و حافظه سیاسی که از مردم گرفته نشده که، یعنی من حدادعادل می‌آیم امشب خدمت شما در این برنامه یک ساعت صحبت می‌کنم، من نمی‌توانم ۴۴ سال از اول انقلاب تا حالا سابقه خودم را پنهان کنم پشت سر یک مصاحبه یک ساعته.

وی افزود: مردم امثال ما را که می‌بینند هم این حرف فعلی ما را می‌شنوند هم رفتار‌های گذشته ما را می‌بینند، حالا از سلیقه‌های مختلف، همه باید بصیرت داشته باشند نیرو‌های مسلح هم نباید در این دسته بندی‌ها دخالت کنند.

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از معاملات بازار سرمایه؛

      اقتصادنیوز: در معاملات یکشنبه، ۵۹ نماد صف خرید داشتند و ۷۱ نماد با صف‌ فروش مواجه بودند. مجموع ارزش صف‌های خرید با افت…

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید