جزییات برنامه ناتو برای پایان‌ دادن به جنگ اوکراین

کدخبر: ۵۹۲۶۶۷
اقتصادنیوز: به گفته دبیرکل ناتو، این ائتلاف نظامیگفت‌وگوها و رایزنی‌های مداومی را پیرامون پایان دادن به جنگ اوکراین دنبال می‌کند.
جزییات برنامه ناتو برای پایان‌ دادن به جنگ اوکراین

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو امروز (پنجشنبه) و در پاسخ به سوالی درباره ضدحملات اوکراین علیه نیروهای روسیه، گفت اوکراینی‌ها «پیشرفت می‌کنند» اما عدم قطعیت زیادی در این خصوص وجود دارد.

طبق گزارش رسانه‌های غربی، ضدحمله مورد انتظار اوکراین تاکنون با شکست مواجه شده و نیروهای این کشور فقط توانسته‌اند با هزینه‌های گزاف وسعت محدودی از سرزمین‌ها را پس بگیرند و با گذشت ۶ هفته از عملیات‌ها، همچنان در شکست شبکه دفاعی روسیه ناکام مانده‌اند.

دبیرکل ناتو در ادامه گفت: اوکراینی‌ها شرایط صلح را تعیین می‌کنند و نقش ناتو حمایت از آن‌هاست.

کشورهای غربی و ناتو تاکنون چندین بسته حمایت مالی و تسلیحاتی از اوکراین را تصویب کرده‌اند و حالا اوکراینی‌ها اصرار بر تجهیز به جنگنده‌های «اف-۱۶» دارند.

یک مقام ناتو: نباید اینگونه می‌گفتم، گفته‌هایم اشتباه بود

چندی پیش «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا وعده ارسال جنگنده های اف-۱۶ برای کی‌یف را داد، اما روزنامه نیویورک تایمز در تحلیلی به نقل از چندین کارشناس نظامی نوشت که بعید است این جنگنده‌ها با توجه به روند فعلی جنگ در اوکراین تحول چندانی در اجرای ضدحمله ارتش این کشور به وجود بیاورند.

استولتنبرگ درباره خاتمه جنگ اوکراین نیز گفت: ناتو گفت‌وگوها و رایزنی‌های مداومی را در داخل این ائتلاف پیرامون چگونگی پایان دادن به جنگ اکراین و پیشروی به سمت صلح دنبال می‌کند.

روزنامه اواسط مرداد ماه در گزارشی درباره تقلای اوکراین برای تضعیف موقعیت روسیه در مذاکرات صلح نوشته بود: «در حالی که نبردهای سهمگین در خطوط مقدم خونین‌ترین جنگ‌ اروپا در طول ده‌های گذشته در جریان است، زلنسکی به دیپلمات‌های خود گفته اوضاع برای کی‌یف حتی سخت‌تر خواهد شد چراکه احتمالا فشارها برای یافتن یک مسیر از راه مذاکره برای صلح افزایش می‌یابد».

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید