رگبار شدید در راه این استان/ هشدار صادر شد

کدخبر: ۵۹۲۷۶۷
هواشناسی برای شمال آذربایجان غربی با پیش بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت هشدار زرد صادر کرد.
رگبار شدید در راه این استان/ هشدار صادر شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، روز جمعه ۲۷ مرداد ۱۴۰۲، برای شمال سیستان و بلوچستان، شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی با توجه به پیش بینی وزش باد شدید و گردوغبار، هشدار زرد صادر شده است.

فوری؛ تهران آماده باش شد

بر اساس این پیش بینی، در این مناطق احتمال خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید، کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیا از ارتفاع و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال وجود دارد.

اجتناب از حضور در فضای باز، عدم تردد جاده‌ای، اطمینان از استحکام سازه‌های موقت، پرهیز از فعالیت‌های عمرانی و پارک نکردن خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال از توصیه‌های سازمان هواشناسی به هموطنان در این استان‌ها است.

برای شمال آذربایجان غربی نیز با پیش بینی رگبار، رعدوبرق و وزش باد شدید موقت هشدار زرد صادر شده است.

سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، آبگرفتگی معابر، اختلال در سفرهای بین شهری، صاعقه، خسارت به سازه‌های موقت از جمله بنرها، داربست‌ها و تابلوهای تبلیغاتی و اختلال در پروازها از مخاطرات این پدیده جوی است.

سازمان هواشناسی به هموطنان در این مناطق توصیه کرده است از توقف در حاشیه مسیل‌ها و رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری و در سفرهای بین شهری احتیاط نمایند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید