اطلاعیه جذاب ناسا برای دانش‌آموزان

کدخبر: ۵۹۲۷۷۶
اقتصادنیوز: «آژانس فضایی آمریکا» از دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان در سراسر آمریکا خواسته است تا طی سومین «چالش دانش‌آموزی تک‌رایز»(TechRise Student Challenge)، ایده‌های خود را برای پرواز آزمایشی بالون یا فرودگر دارای موتور در ارتفاع بالا ارائه کنند.
اطلاعیه جذاب ناسا برای دانش‌آموزان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، «آژانس فضایی آمریکا» از دانش‌آموزان مقاطع راهنمایی و دبیرستان در سراسر آمریکا خواسته است تا طی سومین «چالش دانش‌آموزی تک‌رایز»(TechRise Student Challenge)، ایده‌های خود را برای پرواز آزمایشی بالون یا فرودگر دارای موتور در ارتفاع بالا ارائه کنند.

شرکت کردن در چالش تک‌رایز برای دانش‌آموزان کلاس‌های ششم تا دوازدهم که در مدارس دولتی یا خصوصی آمریکا تحصیل می‌کنند، آزاد است. این چالش با هدف الهام بخشیدن به درک عمیق‌تر پیرامون اکتشافات فضایی، رصد زمین، رمزگذاری، الکترونیک و ارزش داده‌های آزمایشی انجام می‌شود و یک بینش عملی را در مورد طراحی محموله و فرآیند آزمایش پرواز زیر مداری به شرکت‌کنندگان ارائه می‌دهد.

«بیل نلسون»(Bill Nelson) مدیر ناسا گفت: چالش دانش‌آموزی تک‌رایز ناسا، یکی از راه‌های هیجان‌انگیز متعددی است که ما را به «نسل آرتمیس»(Artemis Generation) نزدیک می‌کند. فرآیند طراحی پیشنهادات آزمایش پرواز، دانش‌آموزان را تشویق می‌کند تا بزرگ فکر کنند و متوجه شوند که استعدادها و خلاقیت آنها، کلید اکتشافات بشریت در آینده خواهد بود.

این چالش که توسط برنامه «فرصت‌های پرواز»(Flight Opportunities) ناسا مدیریت می‌شود و اداره آن به دست سازمان «فیوچر اینجینییرز»(Future Engineers) صورت می‌گیرد، گروه‌های چهار نفره یا بیشتر از دانش‌آموزان را دعوت می‌کند تا تحت هدایت یک مربی، آزمایش‌های علم و فناوری را برای پرواز زیرمداری طراحی کنند. ۶۰ گروه برنده انتخاب خواهند شد تا ایده های آزمایشی پیشنهادی خود را به واقعیت تبدیل کنند. برندگان، ۱۵۰۰ دلار دریافت خواهند کرد تا آزمایش‌های خود را انجام دهند، یک جعبه پرواز چاپ سه‌بعدی بسازند و یک مکان اختصاصی را برای محموله خود در آزمایش پرواز تحت حمایت ناسا داشته باشند. ایده‌های آزمایشی باید حداکثر تا ۲۰ اکتبر ۲۰۲۳ فرستاده شوند.

امسال پیشنهاد شده است که شرکت‌کنندگان تک‌رایز با یکی از دو پلتفرم پرواز تجاری پرواز کنند؛ یک بالون در ارتفاع بالا که توسط شرکت «ورلد ویو آو توسان»(World View of Tucson) اداره می‌شود یا فرودگر موشکی زیرمداری «Xodiac» که تحت نظر شرکت «آستروبوتیک»(Astrobotic) از پیتسبورگ کار می‌کند. بالون در ارتفاع بالا تقریبا چهار ساعت پرواز را در ارتفاع ۲۱ هزار متری فراهم می‌کند که با قرار گرفتن در معرض جو بالای زمین، تشعشعات در ارتفاع بالا و نماهای پرسپکتیو از زمین همراه است. این در حالی است که فرودگر تقریبا دو دقیقه در ارتفاع تقریبا ۲۵ متری بر فراز یک میدان آزمایشی طراحی‌شده برای شبیه‌سازی سطح ماه پرواز خواهد کرد.

ناسا دانش‌آموزان و مربیان آنها را تشویق می‌کند تا حتی اگر تجربه قبلی در این فعالیت‌ها نداشته باشند، ایده‌های آزمایشی را ارائه دهند. طیف گسترده‌ای از منابع برای پشتیبانی از گروه‌ها در دسترس است که از جمله آنها می‌توان به دو کارگاه آموزشی مجازی آینده و یک سفر میدانی مجازی اشاره کرد. گروه‌های برنده، پشتیبانی فنی و راهنمایی را از سازمان فیوچر اینجینییرز دریافت خواهند کرد که به دانش‌آموزان کمک می‌کند تا مهارت‌های مورد نیاز را برای تبدیل کردن ایده آزمایشی خود به واقعیت بیاموزند.

«گرگوری تاکر»(Gregory Tucker) مربی گروه تک‌رایز در «آکادمی اکتشافی نس‌بیت»(Nesbitt Discovery Academy) و برنده دومین چالش تک‌رایز گفت: تک‌رایز، یک تجربه شگفت‌انگیز برای دانش‌آموزان من بود. وقتی آزمایش نهایی کامل شد، همه حسگرها و مجموعه داده‌ها به درستی کار می‌کردند و آزمایش ما آماده آغاز شدن بود. دیدن هیجان در گروه، فوق‌العاده بود. اعتماد به نفس و غروری که این دانش آموزان در طول ماه‌ها کار کردن روی این پروژه به دست آوردند، بی‌اندازه بود.

آزمایش گروه آکادمی اکتشافی نس‌بیت اخیرا با یک بالون در ارتفاع بالا پرواز کرد.

گروه‌ها برای شرکت کردن در مسابقه، ایده آزمایشی خود را به صورت آنلاین با استفاده از دستورالعمل‌های طراحی و الگوی پیشنهادی در سایت مسابقه ثبت می‌کنند. برندگان در ژانویه ۲۰۲۴ اعلام خواهند شد. گروه‌های دانشجویی منتخب، محموله‌های خود را از ژانویه تا مه خواهند ساخت و آزمایش‌های نهایی در تابستان ۲۰۲۴ پرواز خواهند کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چالش تک‌رایز و روند ثبت نام می‌توانید به وب‌سایت فیوچر اینجینییرز مراجعه کنید.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید