شناسایی سویه جدید کروناویروس در این دو کشور

کدخبر: ۵۹۲۸۶۰
اقتصادنیوز: مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده اعلام کرد در حال ردیابی سویه جدید کروناویروس است.
شناسایی سویه جدید کروناویروس در این دو کشور

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده (CDC) اعلام کرد که در حال ردیابی سویه جدید کروناویروس است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده در پستی در نرم افزار پیام رسان X گفت:  سویه جدید BA.۲.۸۶ نام دارد و در ایالات متحده و دانمارک شناسایی شده است. 

این مرکز اعلام کرد: همان‌طور که در حال کسب اطلاعات بیشتر درباره BA.۲.۸۶ هستیم، همچنان بر توصیه‌های پیشین برای محافظت از خود در برابر کووید۱۹ تاکید می‌کنیم.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) نیز اوایل روز گذشته در پستی در X اعلام کرد که BA.۲.۸۶ را به دلیل تعداد زیاد جهش‌هایی که دارد، به عنوان «گونه تحت نظارت» طبقه بندی کرده است.

دکتر «اس. وسلی لانگ»، مدیر پزشکی میکروبیولوژی تشخیصی در هوستون متدیست در این باره گفت: باید دید آیا BA.۲.۸۶ می‌تواند از سایر سویه‌های ویروس پیشی بگیرد یا توانایی در فرار از پاسخ‌های ایمنی ناشی از عفونت یا واکسیناسیون قبلی را دارد یا خیر؟

سازمان جهانی بهداشت جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید